A nappalok egyre hosszabbak, az idő is egyre kellemesebb, ezért megnéztük, milyen nyitható tetejű autót vásárolhat magának az, aki 1 millió forint alatt szeretne egy 20 évnél fiatalabb kabriót. A legtöbb ilyen autó nagy mennyiségben gyártott tömegmodellek alapjára épül, így mechanikailag általában stabil, a nem kabrió-specifikus alkatrészek esetében bőséges alkatrész-utánpótlással rendelkező típusokról van szó. Azonban ne felejtsük el, hogy ezek az autók már közel 20 évesek, így gyakorlatilag bármilyen hiba előfordulhat rajtuk, ezért mindenképpen javasoljuk a vásárlás előtti alapos átvizsgálást.
Pont 20 éve, 2003-ban mutatta be a Citroen a C3 Plurielt. A típus különlegességét a tetőszerkezete jelenti, ugyanis az autó tetőkerete és a közé húzott vászontető külön egységet képez: a vászon elektromosan csúsztatható hátra, a tetőkeret pedig igény esetén kézzel szerelhető le. Ez egyben hátrányt is jelent, hiszen ha úgy döntünk, a teljes kabrió élmény miatt otthon hagyjuk a tetőkeretet, rendesem elázhatunk, ha belefutunk egy nyári záporba.
Fotó: Papp Tibor
A Ford StreetKa szintén 2003-ban jelent meg, az eredetileg 1996-ban bemutatott Ford Ka frissített, lenyitható tetejű változataként. A legolcsóbb darabokat 500 ezer forint körüli vételáron hirdetik, az elméletben kijelölt 1 millió forinttal a zsebünkben pedig 100 ezer kilométer alatti futásteljesítményű, jó állapotú példányt is vásárolhatunk.
Fotó: Csikós Zsolt / Totalcar
Magyar papíros kabrió G Astrát körülbelül 600 ezer forinttól tudunk vásárolni a hahu hirdetései szerint. A kínálatban találunk benzin-, és dízel motorral szerelt példányt is. A tapasztalatok szerint az elérhető erőforrások közül 1,6 és az 1,8 literes benzinmotorok váltak be leginkább.
Fotó: Opel
Az Opel 2004 és 2009 között gyártotta a Tigra második generációját, a kétezres évek divatja szerint lenyitható keménytetővel. A Corsa alapjaira épülő kupé-kabriót 1,4 és 1,8 literes benzin-, illetve 1,3 literes dízelmotorral lehetett megrendelni, az aktuális kínálat javát az 1,4 literes, 90 lóerős motorral szerelt darabok adják.
Fotó: Opel
Peugeot 206 CC-ből találjuk a kategórián belül az egyik legnagyobb választékot, aktuálisan körülbelül 40 eladó példányt hirdetnek a hahun. A kínálatban főleg 1,6 és 2 literes benzinmotorral szerelt változatokat találunk, de akadnak 1,6 HDI motoros példányok is.
Fotó: J.F. - PRESS
Válogatásunk legfiatalabb autói a Peugeot 207 példányai, 1 millió forintért viszont csak a kínálat legaljáról válogathatunk. A meghatározott keretünkbe beleférő autók mindegyikét a hírhedt 1,6 literes Prince-motorral szerelték.
Fotó: Égő Katalin
A kompakt kategóriát képviselő Peugeot 307 CC-ből szintén csak a legolcsóbb példányok között válogathatunk 1 millió forint alatt. Ha mindenképpen lenyitható tetejű 307-esre vágysz, inkább azt javasoljuk, várj még pár hónapot vásárlással.
Renault Megane CC-t 1,6 literes benzin-, és 1,9 literes dízelmotorral vásárolhatunk 1 millió forint alatt. A második generációs Megane megosztó autó, van aki nagyon szereti, mások hatalmasat szívtak egy-egy példánnyal.
Smart ForTwo Cabrio. A kétszemélyes városi mini teteje a Citroen C3 Plurielnél látott módon nyitható. 1 millió forint alatt csupán néhány, 20 évnél fiatalabb példányt találtunk a hahun. Robotizált váltója nem egy kifinomult szerkezet, a szűk városi utakra viszont mérete miatt jó választás lehet.
Fotó: Smart / Smart