Manapság nincs könnyű dolga annak, aki 1 millió forintot tud egy használt autó vásárlására szánni és egy viszonylag modern, biztonságos autót szeretne, aminek a fenntartása sem tartogat túl nagy buktatókat. Körképünkben ezúttal a kompakt autók között néztünk szét, amelyek még a városba sem túl nagyok, de elegendő helyet nyújtanak egy nyaraláshoz is. Nézzük, milyenek között válogathatunk, ha 1 millió forintból szeretnénk megvásárolni a lehető legfiatalabb autót.
Chevrolet Lacetti
2004 és 2009 között gyártották a Chevrolet Lacettit 5 ajtós, szedán és kombi karosszériával. Kitűzött feltételeinknek a széria végéről származó példányok felelnek meg. A hirdetett autók között az 1,4, illetve 1,6 literes benzinmotorral szerelt példányok a leggyakoribbak, ezen kívül 2 literes dízelmotorral szerelt autókat listáz még a legnagyobb hazai használtautós portál. 650 ezer forinttól indulnak a legolcsóbb, keresési feltételeknek megfelelő példányok, 1 millió forintból pedig megkímélt, viszonylag keveset futottak közül is válogathatunk.
Citroen C4/C4 Picasso
A Citroen C4 első generációját 2004 és 2010 között gyártották 3 és 5 ajtós ferdehátú, 4 ajtós szedán, valamint 2007 és 2012 között C4 Picasso néven, egyterű változatban. A szériát – főleg a modellfrissítés előtti példányokat – sok elektronikai hiba sújtotta, ezért nincs jó híre az első generációs C4-eseknek. Keresésünkben ezúttal a modellfrissítés utáni példányok kerültek, melyek megbízhatóbbak a gyártás elejéről származó daraboknál. A jelenleg hirdetett C4-esek árai 400 ezer forinttól indulnak, az egyterű C4 Picassók valamivel drágábbak, körülbelül 700 ezer forinttól indulnak az árak. Többségében 1,4 és 1,6 literes benzin-, illetve 1,6 literes dízelmotorral felszerelt példányok közül válogathatunk, a C4 Picassók között feltűnnek 2.0 HDI motoros darabok is.
Ford Focus (2. generáció)
A 2004 és 2011 között gyártott, második generációs Ford Focus az egyik legnépszerűbb használt autó. Az 5 ajtós ferdehátú és a kombi kivitelek a leggyakoribbak a piacon, ezeken kívül a Focust gyártották még 3 ajtós ferdehátú, 4 ajtós szedán és C-Max néven egyterű kivitelben is. A hirdetett autók többsége 1,4 és 1,6 literes benzines és 1,6 literes dízelmotorral szerelt.
Nissan Tiida
A Nissan Tiida viszonylag ritka típus, ezért nem válogathatunk sok eladó példány között. 5 ajtós ferdehátú, illetve 4 ajtós szedán kivitelben gyártotta a kompaktot a Nissan. Elérhetőek 1,6 és 1,8 literes benzines, illetve 1.5 dci motoros példányok. Az autó formaterve olyan, amilyen, de a Tiida mellett szól, hogy válogatásunk egyik legfrissebb fejlesztésű típusa, ugyanis 2007-ben jelent meg.
Opel Astra G/H
Az Opel Astra régóta a hazai autópiac egyik sztárja, keresési feltételeinknek pedig a típus két generációja is megfelel. Astra Classic II néven megcsíphetjük a kilenecvenes évek végén bemutatott G Astra kései példányait, jellemzően 1,4-es Ecotec, illetve 1,7 literes CDTI motorral felszerelve. Amennyiben a modernebb H Astrát választanánk, 5 ajtós ferdehátú, illetve kombi karosszériás példányok közül válogathatunk, általában 1,4 és 1,6 literes benzin-, illetve 1,7 literes dízelmotorral felszerelve. Sokat futott H Astrát akár már 440 ezer forintért is vásárolhatunk, de érdemesebb a megkíméltebb példányok közül válogatni.
Opel Zafira B
A Zafira második generációja az Astra H műszaki alapjaira épül. A családosok körében népszerű, 7 személyes egyterű motorjai is az Astrával közösek, az eladó példányok között 1,6-os Ecotec, illetve 1,7 CDTI motoros példányokat találunk.
Peugeot 308 (1. generáció)
770 ezer forintba kerül ma a legolcsóbb, első generációs Peugeot 308, 586 ezer kilométeres futásteljesítménnyel. Kicsivel több pénzért 200 ezer kilométer környéki futásteljesítménye darabokat is találhatunk 5 ajtós ferdehátú, illetve kombi karosszériával, utóbbi esetében akár 7 személyes SW kivitelben. A legnépszerűbbek az 1,6 literes benzines és dízelmotorok voltak, az eladó példányok orrába is ilyeneket szereltek.
Renault Megane (2. generáció)
A Megane második generációját széles karosszéria- és motorválasztékban gyártotta a Renault. Keresési feltételeinknek a második generáció modellfrissítés utáni példányai felelnek meg, amelyek sokkal megbízhatóbbak a széria elejéről származó daraboknál. A legtöbb hirdetett példányt szedán, kombi, illetve Megane Scenic néven egyterű karosszériával találtuk. Gyakori az 1,5 literes dízelmotor, emellett az 1,4 illetve 1,6 literes verziók voltak a legnépszerűbbek, így a hirdetésekben is ilyen erőforrásokkal felszerelt autókkal találkozhatunk legnagyobb számban.