Gyorsabb, mint a Bugatti, mégis utálják
Két mértékadó brit autós műsor, a Top Gear és a Fifth Gear szinte egy időben próbálhatta ki a McLaren új utcai sportkocsiját. Mindkét gárda a Ferrari 458-assal hasonlította össze, és a brit szupersportkocsi mindkét esetben alul maradt. Pedig a számok mellette állnak, és a pályán kevés gyorsabb autót találni.
A két műsor nem is lehetne különbözőbb, ha a stílust nézzük. A Fifth Geart két tapasztalt autóversenyző vezeti, viszonylag udvarias hangvételben: Tiff Needell és Jason Plato korrekt összehasonlító tesztet készített. Vezették a McLarent és a Ferrarit, ugyanazon a pályán, keresztbe csapatva és íven autózva, végül pedig eredményt hirdettek. A Top Gearnél Jeremy Clarkson - aki megjegyezte, hogy az MP4-12C inkább egy faxkészülék neve, mint egy sportkocsijé - és Stig, a névtelen pilóta végezte a próbát. Náluk az is kiderült, hogy a műsor tesztpályáján a McLarennél csak az Ariel Atom ment körbe gyorsabban, de a Bugatti Veyront már lenyomta a 600 lóerős angol gép.
Az eltérő stílus ellenére kiderült, hogy az új brit gép még a briteknek sem tetszik. De hogy lehet, hogy angolok is rühellik a McLarent? Mert - ahogy Clarkson mondta - nincs benne Zzzzing. Mindkét műsor összes tesztelője - Stiget kivéve, aki nem beszél - azt mondta, hogy bár a McLaren papíron mindenben megveri a Ferrarit, érzelemmentes, élményautózásra alkalmatlan, steril gép, amely nem bocsátja meg a hibákat, míg a Ferrari könnyed, jól uralható, élvezetes játékszer.
Hitelesebb lett volna persze, ha mi magunk is utánajárunk a dolognak, de a McLarentől a közeljövőben aligha kapunk tesztelési lehetőséget - addig biztos nem, míg meg nem látják a kihagyhatatlan lehetőséget a magyar piacban - így kénytelenek vagyunk az angol kollégák szavára adni. Szerintük pedig egyáltalán nem a lóerőkön vagy a kilókon múlik a sportkocsiépítés, sokkal inkább a karakteren.