Így építs Ferrari-motort
A nagy misztérium, a mérnöki csoda, az autóipar Stradivarija: egy Ferrari-motor. Szigorú, szemüveges szakik gyárthatják valami szentélyben. És nem.
![](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/228/2283/22837/2283798_1021d6c475795a20988a74b1cb18f7c7_wm.jpg)
Tanulságos a Ferrari saját honlapján közzétett videó, amely végigkíséri egy Ferrari 458-as Italia motorjának gyártását a főtengely csapágyillesztésétől a próbapadig. A munkások mesélnek, a blokkok billegnek a csörlőn, és szép lassan összeáll a remekmű, amire még az olaszellenes autóbuzik is nyelnek egy nagyot titokban, ha meghallják a hangját. Jó hangulat, igényesség, profizmus van, de nem kell hanyatt esni a körülményektől.
A kisszériás gyártásnak megvan a szépsége. Indikátorórával méregetik a vezérműtengelyt, kézzel igazgatják a motortömböket - ennyi ember egy modern motorgyártó üzemben biztosan nem nyúl egy sorozattermékhez. Érdemes végignézni, hogyan csavarozzák össze a 4,5 literes V8-ast, amely a nap végén 570 lóerőt ad le a próbapadon.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)