2011.08.05. 08:56

A nagy misztérium, a mérnöki csoda, az autóipar Stradivarija: egy Ferrari-motor. Szigorú, szemüveges szakik gyárthatják valami szentélyben. És nem.

Tanulságos a Ferrari saját honlapján közzétett videó, amely végigkíséri egy Ferrari 458-as Italia motorjának gyártását a főtengely csapágyillesztésétől a próbapadig. A munkások mesélnek, a blokkok billegnek a csörlőn, és szép lassan összeáll a remekmű, amire még az olaszellenes autóbuzik is nyelnek egy nagyot titokban, ha meghallják a hangját. Jó hangulat, igényesség, profizmus van, de nem kell hanyatt esni a körülményektől.

A kisszériás gyártásnak megvan a szépsége. Indikátorórával méregetik a vezérműtengelyt, kézzel igazgatják a motortömböket - ennyi ember egy modern motorgyártó üzemben biztosan nem nyúl egy sorozattermékhez. Érdemes végignézni, hogyan csavarozzák össze a 4,5 literes V8-ast, amely a nap végén 570 lóerőt ad le a próbapadon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.