Négykerekű űrhajót, valaki?
Kacifántos története van az Italdesign Aztec Barchettának, de mielőtt kibontanánk, emésszük egy kicsit a látványt.
1988-ban sokkolta a Torinói Autószalon látogatóit az Italdesign vad tanulmánya, az Aztec Barchetta. Voltak hajmeresztő ötletek a nyolcvanas években, de a kétbuborékos tető, az átlátszó ajtók és az űrhajókat utánzó hátsó sárvédő akkor sem volt hétköznapi. Talán maga a mester sem gondolta komolyan az elszállt tanulmányautót, de a szándékot azért jelzi, hogy nem csak üres héj volt a kiállítási tárgy, hanem egy alumíniumból és szálerősítéses műanyagból gyúrt Audi-motoros, Lancia Integrale-váltós működőképes autó.
Képtelenségnek tűnik, de a gyártási jogokat megvette a japán Myakawa, és néhány példányban legyártatta az Audi-tuningjairól ismert német MTM-nél. Hogy összesen hány darab készült, nem tudni, 15 és 50 közötti számra tippelnek, akik ismerik a történetet. Az első példány felvezető autóként parádézott az 1992-es Monacói Nagydíjon, ára büszke 500 ezer német márka volt.
Idén került elő egy makulátlan Aztec a néhány legyártott darabból, mindössze 165 kilométerrel az órájában. A svájci SVS, ahol az autót árulják, nem közöl árat, viszont megígéri, hogy igény esetén levizsgáztatja és forgalomba helyezi az Italdesignt.