Fából, csontból épített V12-est
Tavaly nyáron olyan információk láttak napvilágot, melyek szerint a Mercedes az S-osztály leváltásával megválik V12-es motorjaitól is. A rajongók azonban fellélegezhettek, hiszen mind az AMG-modellekben, mind pedig az új S600-asban megmarad a tizenkét hengeres blokk.
Az AMG üzemében szinte teljes egészében kézzel történik az összeszerelés – ez pedig megihlette Eric van Hove belga művészt is, aki természetes anyagokból készítette el a hatalmas V12-es pontos mását, méghozzá nagyon aprólékosan. A munka során 465 alkatrészt és 660 csavart másolt le, és ötvenhárom különböző anyagot használt.
Elsősorban fával (több különböző fajtával) és csonttal dolgozott, emellett agyagot és többféle kőzetet is felhasznált. Az alkotás színhelyéül Marokkót választotta, ahol segítsége is akadt: harmincöt helyi művész dolgozott van Hove irányítása mellett a Mercedes-motoron. Azt sajnos nem tudni, hogy pontosan hány munkaórát vett igénybe a V12-es elkészítése, de minden bizonnyal igencsak időigényes folyamat volt az összes alkatrész kialakítása, majd azokból a kész motor összeszerelése.
Természetesen a felhasznált anyagok miatt nem beszélhetünk működőképes másolatról, műalkotásként azonban igen figyelemre méltó lett van Hove Laraki névre keresztelt V12-ese. Ha pedig arra kíváncsi, hogy a Mercedes saját tizenkét hengeres V-motorja hogyan mozgatja az S600 AMG-t, nézze meg Karotta tesztjét a kilencvenes évek W140-es bálnájáról.