A Volkswagen mérnök mind angyal?
A Volkswagen sem maradhat ki a Superbowl-reklámhadjáratból, hisz Észak-Amerika legnézettebb eseményéről van szó. A kis Darth Vader után nagyot kellett gurítani – meg is próbálták.
A német gyártó amerikai reklámszakemberei az idén ismét a precíz német mérnök mitikus figuráját vették elő. Az egyik reklámfilm egy amerikai családapával kezdődik, akinek az autójában épp most fordult át a számláló a százezredik mérföldön. A mellette ülő kislány nem érti, mi ebben a nagy dolog, és apuka magyarázat gyanánt azt találja mondani, ez olyan, mintha minden százezredik mérföldet elért autó után egy német mérnöknek szárnya nőne. Innen már a fantázia világában járunk, a messzi Németországban, ahol a fehérköpenyes bácsik lapockájából fehér angyalszárnak nőnek. A kislány persze nem hülye, mint apuka, rögtön kontrázik: „Persze, és 200 ezernél szivárvány lövell ki a fenekükből, mi?” És tényleg. A mondanivaló? A legtöbb, több mint 100 ezer mérföldet futott autót Volkswagen gyártotta. Teljes a képzavar, de az összhatás elég fura, hogy megjegyezze a kedves közönség, és itt ez a cél.
Van egy másik film is, itt a német mérnökökre bízzák a tökéletes reklám előállítását, amiben van vörös ruhás Carmen Electra, füldön ülő csecsemő, izmos csávó, @ jel, dinoszaurusz, lufi és bernáthegyi és bácsit tökön lövő teniszlabda – szóval minden, ami reklámban valaha működött, vagy amiről legalább azt gondolták. Ebben is van valami zavaros, de a maga módján mókás. A végén a mérnök feszengve megjegyzi, hogy az eredmény nem tetszik neki.
Egész érdekes felhozatal – látszik rajta, hogy jó pénzen vett minőségi munka – de a VW nem véletlenül költ sok pénzt a Superbowlon. Amerikában még mindig nem megy úgy a szekér, ahogy szeretnék, pedig már követik a Toyota receptjét, és kifejezetten Amerika számára terveznek a megszokottnál olcsóbb, de lehetőség szerint tágasabb autókat.