A Volkswagennel trollkodik a Dodge

2014.05.08. 12:01

A Dodge ugyan összemegy a következő évek során, de talán épp azért, hogy a morális veszteséget ellensúlyozzák, egy kicsit belecsíptek az iparág egyik legnagyobb szereplőjébe, a VW-be.

A Fiat-Chrysler részvényes-közgyűlésének alkalmából fejlesztették ki ezt a kis fricskát, amely a Dodge Charger egy korábbi kampányfilmjén alapszik. Az egyszerű, de látványos klipben egy szürke Chargerrel rajzolnak karikákat a porba tövig nyomott gázzal. A képsorra eredetiben csak az autó teljesítményét és fogyasztását írták ki, most azonban a filmből kivágott állóképre a következőt írták: „Egyetlen gyerek sem nőtt még fel Passat poszterrel a hálószobája falán.” Talán Amerikában igaz is az állítás, de fogadnánk rá, hogy Németországban másként van. Mindenesetre a szándék egyértelmű: egy kis lekezelő éllel nyilatkozni az átlagos, fronthajtású, négy- és hathengeres motorokkal hajtott modellekről – hisz a Charger erős, hátsókerék-hajtású, és elég agresszív formatervű.

Ha a másik oldalról nézzük, a Dodge most épp azért zsugorodik rétegmárkává a Fiat-Chrysleren belül, mert ilyen, az átlagosnál kétségtelenül érdesebb, de egyszersmind drágább modellekből áll a kínálata. Ezek iránt sokkal kisebb a kereslet, mint a Passathoz, a Toyota Camryhoz, vagy épp a Chrysler 200-hoz hasonló, lényegében láthatatlan, de célszerű családi autók iránt.