Subaruval a motorok ellen
A hírhedt Man szigeti TT azoknak a motorversenyzőknek a játszótere, akik centikre a haláltól érzik jól magukat. A szigeten körbevezető út, amelyet nem versenyzésre találtak ki – és lényegében alkalmatlan is erre a célra – évente átlag három halálos áldozatot követel, hisz itt nincs mód a hibázásra. Kavicságy helyett kerítések, kőfalak és fák jönnek szembe, ha valaki elrontja az ívet. Ennek ellenére nem csak motorosok próbáltak minél jobb időeredmény elérni, hanem az egykori brit rali-bajnok, Mark Higgins is, méghozzá egy vadiúj Impreza WRX Sti-ben.
Autóval persze nem lehet olyan tempót menni, mint versenymotorral, de ami azt illeti, Higgins a motoros mezőny egy jelentős részét azért maga mögé utasította volna. 19 perc 26 másodperc alatt ért körbe, ami 185 km/h-s átlagsebességet jelent. Mindez ráadásul úgy sikerült, hogy a motor teljesen gyári maradt, csak a rugókat, a lengéscsillapítókat és a kerekeket cserélték ki. Ráadásul a Subarura utcán is használható gumiabroncsok kerültek, bár nyilván jó tapadású, sportkocsira való típusúak. Ezen felül csak a végsebesség korlátozását iktatták ki, hisz a pálya egyes szakaszain 260 km/h feletti tempót is ki lehetett autózni – itt már tényleges időveszteséget okozott volna, ha 250 km/h-nál letilt az elektronika.
A Subaru így is jobb időt ment, mint a 125-ös kategória versenyzői, és nagyon közelit a 600-as oldalkocsis mezőny elejéhez. Mindezt úgy, hogy Higgins szerint a vége felé rendesen el is hibázott egy kanyart, azaz még néhány lefaragható másodperc biztosan akadt volna. Ez azonban így is pályarekord, legalábbis ami az autókat illeti. Motorkerékpárral ugyanis 212 km/h feletti átlagsebességet tudnak a leggyorsabb versenyzők.