Citroënt egy egész vagyonért
Negyvenhét millió forint nem kevés, főleg ha autót vennénk belőle: ennyiért már a legjobb prémiummárkák legerősebb, legkényelmesebb és leggyorsabb autói közül válogathatunk. Vagy vehetünk egy 46 éves autót, amelynél aligha akad feltűnőbb a világban.
A Citroën DS már akkor is igazi UFO volt, amikor még gyártották: hidropneumatikus rugózás, félautomata váltó, egyküllős kormánykerék és repülőgépeket idéző műszerfal – a franciák mindezt évtizedekkel mindenki más előtt kínálták, olyan elképesztő csomagolásban, hogy senki nem kérdőjelezte meg: itt maga az autózás jövője gurul. A Citroën később sajnos kénytelen volt visszavenni az újításokból, és mára nem sokkal több az összes többi tömeggyártónál, de egy DS-t még ma is megbámulnak az utcán. A múlt jövője még ma is érdekes. Ez a konkrét autó pedig még a DS-ek közt is igazán ritka darab.
Az 1968-as DS Decapotable elegáns, kétajtós, négyszemélyes kabrió, amelyből összesen 95 példány készült a Chapron műhelyben. Ráadásul alaposan restaurált példány, és azon sem csodálkoznánk, ha akár a hétköznapokban is kellemes utitárs lenne. A mindennapos használat legnagyobb akadálya az ár lehet: 155 ezer eurót kér érte a holland kereskedő, ami átszámítva úgy 47,3 millió forintnak felel meg. Mégsem kételkednék benne, hogy akad majd vevő rá, hisz egy ilyen autó elsősporban azt jelzi, hogy a tulajdonosnak nem csak rettenetes mennyiségű pénze van, de ízlése is van. És persze elszántsága, hisz a DS technikája rendszeres karbantartást, jó szerelőt és türelmet igényel, összetettsége és kora miatt.