Millió dolláros Ford eladó
A Ferrari időtlen idők óta a Fiat birodalom csúcsdísze, pedig volt olyan időszak, amikor a Ford szeretett volna beszállni az olasz sportkocsigyárba. A dolog nem jött össze, pedig II. Henry Ford, a vállalat akkori elnöke nagyon szerette volna, ha az olaszok segítik győzelemre Le Mans-ban. Így aztán az amerikai óriás is elkészítette saját középmotoros sportkocsiját, amely 1966 és 1969 között legyőzhetetlennek bizonyult a 24 órás versenyen. Most ennek a gépnek, a GT40-esnek az egyik legkorábbi példánya, egy nyitott prototípus kerül kalapács alá.
Az 1965-ös autó formáján is látszik, hogy korai próbálkozás: még nem találták meg a sikeres versenyautó végleges arányait, és látszik, ahogy a vékony burkolat itt-ott még eláll a teherviselő szerkezettől. A nyitott prototípust a Ford Advanced Vehicles részlege építette Nagy-Britanniában, egyfajta műszaki demonstrációnak, elsősorban az elméleti elképzelések tesztelésére használták. Elsősorban Silverstone-ban futott, az Advanced Vehicles főhadiszállásának közelében, és az így nyert adatok alapján dolgozták ki a végleges versenygépet. Több ilyen prototípus is épült, de ez az utolsó, amely eredeti formájában maradt fenn, és nem korszerűsítették az 1966-os változat mintájára. Az autóban még a Ford kisebbik V8-as blokkját találjuk, a 4,7 litereset, amelyet a következő évben egy jóval erősebb, 7 literesre cseréltek.
A 65-ös GT40 prototípust a kaliforniai Montereyben árverezik augusztus közepén, és bár a kikiáltási ár még nem ismert, az össszeg biztosan hétjegyű szám lesz, természetesen dollárban.