Gagyi a Hummer? Itt az autód!
Nyugodtan várhatja az apokalipszist a Rockzilla-tulajdonos, utakra nincs szüksége. Csak benzinre, de abból bőven.
A kerekek segítenek, hogy az ember rádöbbenjen, tényleg egy autóval áll szemben, bár az autót itt kicsit tágabban kell értelmezni. Igaz, a Rockzillának keresztelt gép rendszámmal, legálisan közlekedhet több észak-amerikai állam közútjain is, de nyilvánvalóan nem erre találták ki. Jeremy Dickson, a Rockzillát gyártó JD3 cég tulajdonosa saját mondása szerint álomautókat épít, és úgy tűnik, sokaknak elég bizarr álmaik vannak, ebből a szörnyetegből ugyanis már 75 elkelt.
Egy Rockzillához nem kell más, mint egy Ford Excursion, donornak, és 50 ezer dollár, vagyis mintegy 11,5 millió forint az átépítésre. Az Excursion egy több mint tízéves, túlméretes terepjáró, amely jórészt Ford haszonjármű-alkatrészekből épül, így ideális alapot képez egy ilyen extrém átépítéshez. Dickson nem csak a futóműveket, de a komplett hajtásláncot is átveszi a Rockzillába, így az alkatrészellátással nem lehet gond, karosszériaelem pedig nem sok van rajta. A Ford teherautó-motorjaiból többféle is kerülhet bele, 5,4 literes V8-as, kétféle V8-as dízel vagy akár egy V10-es, 310 lóerővel, mint a képeken látható konkrét példányban, amely ötsebességes automata váltón keresztül küldi a nyomatékot a kerekekhez.
Terepjáró képességét leginkább a húszcolos, kétrészes felnikre húzott 54 colos terepabroncsoknak köszönheti, amellyel tekintélyesre növekszik a hasmagassága, de az sem utolsó szempont, hogy a jórészt zárt szelvényekből összehegesztett vázat nemigen kell félteni. Akinek így megfelel, 72 ezer dollárért, mai árfolyamon bő 16,5 millió forintért megveheti készen is.