Forradalmi Ferrari 4 milliárdért?
Talán az egyik legérdekesebb utcai Ferrari kerül árverésre, amely évtizedekkel előzte meg saját korát. A 365 P Berlinetta Speciale azt az üléselrendezést követi, amely a McLaren F1 révén lett közismert, de emellett más teljesen üvegezett tetővel készült, 1966-ban, ami szintén bő negyven évvel később jött csak divatba az autógyártásban.
A különleges autó ránézésre érdekes hibrid: a formája épp olyan, mint az első Dino modelleké, csakhogy ez láthatóan nagyobb, és a híres Ferrari 365 Daytona motorját építették bele. A 4,4 literes, 380 lóerős V12-es azonban nem az orrába került, ahogy a korabeli csúcs-Ferrarik esetében, hanem a hátsó tengely és az utastér közé. Hasonló utcai modell később sem igen készült: az utcai középmotoros modelleket 180 fokos hengerszögű motorokkal építették, míg ebbe az autóba még hagyományos V12-es került. Ám az igazi érdekesség a széles, háromszemélyes utastér és a középre helyezett kormánykerék, amelyhez hasonlóval sem próbálkoztak a sportkocsigyártók a következő 30 évben.
A sajátos üléselrendezés miatt Tre Posti néven is emlegetett autó a Chinetti család gyűjteményének része volt – Luigi Chinetti a Ferrari amerikai képviselője, és Enzo Ferrari egyik legszorosabb üzleti partnere volt, olyan előjogokkal, amelyekhez hasonlókról más nem is álmodhatott. Nem csoda, hogy ez az érdekes prototípus – amely a motorja mérete és teljesítménye miatt Észak-Amerikában lehetett volna sikeres – végül nála kötött ki.
A Pininfarina karosszériás autót használták ugyan, de nem sokat – az órája 7955 kilométert mutat – és mivel egyetlen példány készült, csillagászati áron kerül kalapács alá augusztusban, Montereyben. Az árverést szervező Gooding & Co. arra számít, hogy alsó hangon 20 millió dollárt adnak majd az autóért, ami átszámítva 4,6 milliárd forintnak felel meg.