Angliában kifejezetten népszerű a hobbi-autóversenyzés. Sokan építenek megvásárolható készletekből versenyautót, hogy aztán pályanapokon, vagy hegyi felfutó versenyeken száguldozhassanak, legálisan. Az alábbi videón Jos Goodyear a skóciai Doune-ban hajtja együléses GWR Raptor típusú versenyautóját.
A látvány földöntúli, ép ésszel elképzelhetetlen, hogy valaki ilyen sebességgel vállaljon el kanyarokat. Nekünk is az volt az első gondolatunk, hogy gyorsított felvételt látunk. Többször végignézve aztán megfigyelhető, hogy a pilóta mozdulatai végig kimértek, nyugodtak, egyáltalán nem olyan kapkodós, mint a gyorsítás indokolná. Persze az extrém nagy látószögű objektív, a szűk út, különösen a fákkal teli szakaszon némileg hozzátesz a sebességérzethez, de ez semmit nem von le a pilóta érdemeiből, sőt, az az igazán félelmetes, hogy még ott sem lassít.
Az autó képességeit megismerve persze érthetővé válik, hogy mitől tűnik elsőre túl gyorsnak a felvétel. Bár a GWR Raptor úgy néz ki, mint egy elnagyolt Formula 1-es, de annál sokkal könnyebb és kisebb. Az autó üres tömege alig 290 kiló, ám egy 1600 köbcentisre felfúrt Suzuki Hayabusa blokk került bele több mint 250 lóerővel - nem csoda, hogy jobban megy, mint a legtöbb sportmotorkerékpár. Az elképesztően kis tömeg eléréséhez persze nem lett volna elég pusztán szénszálas alkatrészekből építkezni: például egy darabból készült a diffúzor és a padló, de nem csak itt spóroltak a súllyal: például a kaszni, az oldaldobozok és a motorburkolat együtt összesen 3,4 kilogrammot nyom.
Bár a GWR versenygépeiről kevés információ érhető el, annyit tudunk, hogy stílust teremtettek a brit hegyiversenyzésben. Korábban elsősorban néhány éves Formula 1-es technikára épülő versenyautók uralták a kategóriát, ám manapság egyre több az ilyen ultrakönnyű versenygép, amit kifejezetten e műfaj számára építenek, és ami ilyen intenzív sebességélményt képes nyújtani.