Néhány napja kering a közösségi oldalakon egy videó, ahol BJ Baldwin félelmetes tempóval hajtja Chevrolet kasznis versenygépét. Nem is a sebesség miatt igazán látványos a felvétel, hanem azért, mert majd méteres lépcsőfokokon minimális billenéssel száguld lefelé.
Pedig közel sem csúcstechnikáról van szó, egy ilyen trophy truck nagyságrendekkel egyszerűbb szerkezet, mint például egy Formula 1-es. A több mint 800 lóerős, 7,5 literes V8-as szívómotort egy rendkívül masszív csővázba építik az utascella elé, viszont ott amennyire lehet, hátra tolják. A futómű is a régi időket idézi: hátul egy masszív merev tengelyen, elől kereszt-lengőkarokon ül a szerkezet. Persze a rugózó elemek már sokkal érdekesebbek, a King Shox gátlói hátul 86 centi rugóutat engednek, de az első kerekek is mozognak közel hetvenet. Ha belegondolunk, hogy a kis híján háromtonnás gépet kell úton tartania, akkor érthetővé válik, hogy miét is van erre szükség.
BJ "Ballistic" Baldwin tizenhét éves kora óta versenyez, huszonnégy évesen már a beszédes nevű unlimited, azaz korlátozás nélküli kategóriában állt rajthoz. Az európai motorsport rajongók először 2008-ban találkozhattak vele, amikor Robby Gordon csapattársaként hetedik helyen zárta a Dakart.
Ha azt hiszik, hogy ezeknek a gépeknek ez kihívás, akkor nézzék meg mi történik versenykörülmények között: