Lakberendezés Mazda-módra
Az autógyártók és egyes modelljeik sikerét nem csupán a jól sikerült, ütős reklámok tudják befolyásolni. Sok márka más piacokon, így például a ruházati termékeknél vagy műszaki cikkeknél is igyekszik megjelenni, ezzel pedig neve az élet szinte minden területén fel-felbukkan.
A Mazdánál most úgy tűnik, a lakberendezés lehet a sláger: Ikuo Maeda formatervező szerint az autóiknál mostanában alkalmazott Kodo dizájnnyelv ezen a területen is sikeres lehet. Ezt az ötletet elsőként egy szék formájában valósították meg, amely formáját tekintve akár a Mazda 3 vagy az új MX-5 belterébe is beleillene.
Ha a Kodo-szék sikert arat, akkor további bútordarabok követhetik, és akár a lakberendezéstől eltávolodva, más területeken is megmutathatja magát a márka. Szerintük ennek a presztízs növelése szempontjából is fontos szerepe lehet. Hogy aztán mekkora lesz a kereslet ezekre a cikkekre, az a közeljövőben kiderül.
A japánoknak egyébként kulcsfontosságú volt az, hogy milyen fogadtatásban részesülnek a Kodo stílusjegyeit viselő új modellek. Az új 6-ost egyszerűen nem szúrhatták el, az volt talán a márka utolsó esélye. A jelek szerint éltek vele, a Mazda 6 után pedig az új 3-as és a néhány hete leleplezett MX-5-ös is elnyerte a közönség tetszését.