Kéne kétmotoros Citroën Kacsa terepjáró?

2014.10.22. 06:23

A Citroën 2CV annak idején az egyszerűségével és barátságos árával szerzett magának híveket, ez a gép viszont minden, csak nem egyszerű. Cserében szinte bárhol elmegy, a végsebessége pedig 200 km/h körül van.

Kétmotoros verenyautó-építéssel sokan próbálkoztak már több-kevesebb sikerrel, de a megoldás a mai napig különleges furcsaságnak számít. Ebben az esetben viszont inkább a kényszer szülte: gyors 2CV-t építeni valószínűleg így a legegyszerűbb. Az autót egyébként egy Jack Hannon nevű specalista építette Franciaországban, és mire kész lett, vagy 3000 munkaórát öltek bele. Az alapötlet az volt, hogy két, alaposan megtuningolt 1,3 literes Citroën GS motort építsenek a karosszériába, egyet előre, a Kacsa kéthengerese helyére, a másikat hátulra, a VW Bogár megoldásához hasonlóan. Mindkét motor 128 lóerő leadására képes, így a kettő együtt nagyjából 250 lóerőt képvisel. Legalábbis ezt tudta eredetileg.

A gép ugyanis több versenyen is részt vett, majd Kanadába került, ahol aktív évei elteltével egy garázsban állt durván 16 éven át. Valamennyire karbantarthatták, mert a motorok még átforognak, a kerekekben állítólag van nyomás, de ki tudja, hogy mit kellene kicserélni a fura autón, hogy ismét a régi legyen. Nyilván ezért is kínálják 5000 kanadai dollárért – ami úgy egymillió forintnak felel meg – hisz az új tulajdonos még ennek az összegnek akár a többszörösét bele kell, hogy borítsa, ha egyszer hajtani is szeretné a brutális 2CV-t.