Tizenegy éve rükvercben
Hátrafelé menni egy autóval általában bizonytalanabb érzés, mint előre, és ez nem is véletlen – mégis akad, aki a mindennapjait folyamatos hátramenetben tölti.
Az indiai Harpeet Devi egy Premier Padminit vezet – ez az ősi Fiat 1100 helyben gyártott változata, amelyet 2000-ig lényegében változatlan formában készítettek – nagyrészt hátramenetben. Az persze gyanús lehet, hogy rükvercben is képes tartani a forgalom tempóját – akár 80 km/h-val is megy az autó hátrafelé – de a régimódi szedán váltóját úgy módosították, hogy hátramenetben se tartsa fel az autó a forgalmat, így most négy fokozatú a hátramenet, és csak egy az előremenet. Az indiai férfinak egyébként egy véletlen folytán jutott eszébe az életvitel-szerű hátramenés: egy alkalommal rükvercben ragadt a váltója, és így kellett eljutnia a következő szerelőig.
Az persze nem teljesen véletlen, hogy kevesen vállalkoznak hasonlóra: hátramenetben, mivel ilyenkor hátulra esnek a kormányzott kerekek, az autó iránytartása jóval bizonytalanabb lesz, nem is beszélve a kitekert vezetési pozícióról, ami hosszú távon egészségügyi szempontból sem feltétlen előnyös.