A Mercedes előhozza legdrágább kincseit

2015.01.28. 07:09

A Versailles-i kapunál, Párizsban rendezik február elején a Retromobile kiállítást, amelyen az idén a Mercedes igazán ritkán látható különlegességeket is megmutat.

A gyári gyűjteményhez tartozó autók közül talán az 540 K Stromlinie a legérdekesebb: az autó alapjául szolgáló modell a korszak legnagyobb, legdrágább és legigényesebb luxusmodelljei közé tartozott, ez a kupékarosszériás változat viszont kétajtós, áramvonalas alumíniumkarosszériát kapott. Az óriási kupét 5,4 literes, soros nyolchengeres hajtja, amely 180 lóerős, és 185 km/h-s végsebességet biztosít a számára – ez pedig elképesztő sebességnek számított egy közúti autótól 1938-ban, amikor a járművet tervezték.

Két másik különlegességet is kiállít a Mercedes ugyanitt, az 1953-as Mercedes 300 SL versenygépet, és az 1970-es C111 prototípus-sorozat egyik példányát. Ez utóbbi kísérleti sportkocsi volt egy olyan időszakban, amikor a Mercedes semmilyen igazán sportos modellt nem kínált, így, bár utcai változat nem készült, nagyszerű arculatépítő típus, mára pedig csaknem legenda lett a sirályszárnyas, űrhajó-forma gépből, amelyet bolygódugattyús, vagy nagy teljesítményű turbódízel motor hajtott.  Ahhoz képest, hogy négy szériában közel tucatnyi C111-es készült, a Mercedes alig-alig vesz elő egyet-egyet - érdemes most megnézni.

A Retromobile-t február 4-e és 8-a között tartják, és a Mercedesek mellett még számtalan különleges klasszikus modellt állítanak majd ki.