Megszületett a négyajtós Bogár
Bár még prototípusok is készültek, a négyajtós családi VW Bogár soha nem készült el, és a Beetle-ből sincs efféle szériamodell, pedig biztosan nem volna lehetetlen. Ebbe a szabadon maradt, egész apró piaci résbe tolakszik be egy noname kínai autógyár, a Vidoev. Mondjuk a minőség nem épp Volkswagenes, de a szándék látszik.
Egyértelmű, hogy a tervezők egy aktuális, második generációs New Beetle képeihez jutottak hozzá, ezt rajzolták át úgy, hogy az oldalán elférjen négy ajtó. Az láthatóan nem zavarta őket, hogy a forma nem egészen jön össze a padlólemezzel: a kerekek legalább hat-nyolc centivel a sárvédőívek síkja mögött ülnek, így a 4,3 méter hosszú és 1,7 méter széles autó elég groteszk jelenség. Ha mindez nem lenne elég, az autónak nincs belseje, és úgy néz ki, még fóliára sem telt, amivel ezt a tényt leplezhették volna. Az általános színvonalhoz képest az ajtókivágásokat egész ügyesen megoldották, legfeljebb az ablakkeretek tűnnek aránytalanul vaskosnak.
A Shandong Villanyautó Expón kiállított Bogár-klónt gyártani szeretnék, a viszonylag nagyméretű autót egy 27 lóerős villanymotor mozgatja majd, és a tervek szerint az ára – persze kész belső térrel – 100 ezer jüan, azaz 4,45 millió forint körül lenne, ami kínai viszonylatban is elég gyenge ár-érték arányt jelent. Kínában valószínűleg ez a másolat is túlélhet, hisz a helyi törvénykezési gyakorlat a formatervekhez kötődő szerzői jogokkal nem igazán foglalkozni. Persze Kína határain átlépve komoly gondok lehetnének egy ilyen forma-nyúlásból, de Kína elég nagy, a Vidoev márka pedig elég kicsi, hogy a négyajtós Bogár-másolat soha ne fusson bele ebbe a problémába.
Külön szépsége a kiíállított járműnek, hogy a Nissanéhoz kísértetiesen hasonlító jelvényt visel, amelyen Volvo betűtípussal áll a Vidoev márkajelzés.