Így viccelnek az autógyártók
Az idei április elsejei termés előállításához nagyrészt a Photoshopot használták a gyári PR részleg munkatársai. Akad itt minden, AMG Sprinter, 2,5 méteres VW Caddy, krómozott Mini és szivárványszínű Fabia – egyedül a Nissan állt elő fogyókúrás tanácsokkal.
Kedves és együgyű ötlet a VW haszonjármű-részlegének humor-morzsája. A VW Caddy Mini Maxi a legcélszerűbb városi jármű lehetne, hisz a maga 2,4 méteres hosszával és négy méter átmérőjű fordulási körével még fürgébb és könnyebben parkolható, mint egy Smart. Mondjuk nem kizárt, hogy jobban örülne a közönség egy harmonikaszerűen széthúzható változatnak, de ez sem kutya – ahogy a VW közleménye fogalmaz, miért fizetnénk azért a raktérért, amelyet nem használnánk. Milyen igaz.
A szomszédvár, a Škoda talán az egykori csehszlovák gyerek-scifikből merített ötletet. Aki elég öreg hozzá, még emlékezhet Majka, a csillaglány kalandjaira – Magyar Televízió egyes csatorna, szünidei matiné, reggel tízes műsorsáv – ahol az ellenség Lada Nivája gombnyomásra váltotta a színét. Ugyanezt tudja a tisztán fantázia szülte Fabia ShadeChange, méghozzá a burkolat minden eleme külön-külön. Ez úgy működne, hogy a felhasználó az érintőképernyős kijelzőn kiválasztja, hogy épp milyen színekben pompázzon az autó. Ha létezne a technológia – ami ighazából nem is olyan lehetetlen, mint amilyennek tűnik – az az érzésünk, a katonai szerveket is érdekelné – végső soron nem csak feltűnősködésre, de rejtőzködésre is használhatnák a ShadeChange technológiát.
Hasonló, bár egyszerűbb ötlet a Mini-é, ők egy telibe krómozott Mini Cooperben látják a tréfás önkifejezés eszközét. A Chrome Line Exterior Deluxe kétségtelenül feltűnő lenne, a kérdés csak az, hogy mit szólnának az elvakított közlekedőtársak egy napsütéses napon. Mondjuk ez Angliában, ahonnan ez az április elsejei szellemesség származik, nem olyan gyakori.
Kis önirónia érződik ki a Mercedes amerikai részlegének viccéből. Az AMG Sprinter63 S arra a sok esetben értelmetlen gyakorlatra utal, hogy a Mercedes minden típusból készít sportos AMG változatot, ha kell, ha nem. Ennek az ámokfutásnak a csúcsa talán az R 63 AMG volt, de a Sprinter ennél is szélsőségesebb lehetne, ha létezne. A közlemény szerint 4 literes biturbó V8-as volna benne 503 lóerő csúcsteljesítménnyel, és 5,3 másodperc alatt gyorsulna 100 km/h-ra, persze terheletlenül. Azért érdekes lenne, ha tényleg építenének egy ilyen Sprintert, és kipróbálnák, mit szólna az élményhez mondjuk egy kisebb osztálykirándulásnyi általános iskolás utas.
Végül megemlítenénk még a Nissan ötletét, aki egy GYM gombot talált ki, amellyel minden rásegítést ki lehetne kapcsolni az autóban. Így a kormányzás, a kuplungolás és a fékezés is izzasztó testedzéssé válna, és ezen keresztül fogyasztaná le a túlsúlyos sofőröket. A számítások szerint ezzel egy átlagos munkába járó autós 1415 kalóriát égethetne el, amivel legalább részben kiválthatná a konditerembe járást. „Nagyon komolyan vesszük a vásárlóink egészségét, hisz úgy hosszabb ideig élhetnek, és több autót vásárolhatnak tőlünk.” - magyarázta az ötlet mögötti motivációt az ötletgazda, a minden bizonnyal kitalált Dr. P. Taka, a Nissan vásárló-egészségügyi osztályának igazgatója.