2015.06.23. 06:20

Egy blog, amely különböző országok autóeladási számait közli, szedett össze néhányat a legnépszerűbb, Európában teljesen ismeretlen autói közül. A listában akad néhány igazán érdekes modell.

Kína legnépszerűbb autója például a Wuling Hongguang nevű egyterű, vagy inkább kisbusz – nehéz megítélni, melyik is lehet inkább – amelyből a világ legnagyobb autópiacán csak tavaly bő 750 ezret adtak el. A Wuling márka egyébként két helyi gyártó, a Shanghai Automotive és a Liuzhou Wuling Motors, valamint a General Motors vegyesvállalata, és a típust nem csak Kínában forgalmazzák, de Indiában is, Chevrolet Envoy néven. A műszaki szempontból egyszerű kivitelű egyterű 1,4 literes benzinmotorral átszámítva durván kétmillió forintos alapáron kapható – nyilván ennek, és célszerű kivitelének köszönhető kiemelkedő népszerűsége.

Talán kisebb meglepetés, de szintén említést érdemel Oroszország legnépszerűbb autója, a Lada Granta. Úgy néz ki, az orosz autópiac rendesen összement a nemzetközi szankcióknak köszönhetően, mivel a piacvezető pozícióhoz elegegendő volt 2015 első negyedében 41 ezret eladni a Grantából – ez éves szinten úgy 160-170 ezres eladási szintet jelent. A Granta egyébként szintén meglehetősen egyszerű műszaki tartalmával és olcsóságával tarol.

Ukrajnában persze még kevesebb autót lehet manapság eladni. A krími válság miatt az eladások lényegében megfeleződtek, durván 97 ezerre estek vissza, de úgy tűnik, egy autómárka sem tudott túl sok járművet eladni. Legalábbis erre utal, hogy a ZAZ Sens, amely lényegében egy helyi gyártású, ősi Daewoo Kalos, 3128 eladott példánnyal a piac legnépszerűbb modellje tud lenni.

Dél-Amerika szintén hatalmas piac, ahol évtizedek óta domináns modell a mifelénk teljesen ismeretlen Volkswagen Gol. A nagyjából VW Polo méretű típusból, amely elsősorban Brazíliában számít népautónak, 325 ezer példány fogyott csak tavaly.

Végül az is kiderül a bestsellingcarsblog.com adataiból, hogy Észak-Koreában, a világ talán legkeményebb kommunista diktatúrájában egy kínai modellből, a Hawtai Lusgheng E70-ből fogyott a letöbb. A Hyundai technikára épülő típusból ugyanis 200 példányt vásárolt a phenjani taxitársaság, és mivel odaát magánember nem is gondolhat autóvásárlásra, ezzel a kínai szedán a legkeresettebb autónak számít az országban.

Terjedelmi okokból nem részleteznénk tovább, a blog tényleg nem válogat, a világ összes országának autóeladási adatai megtalálhatók itt – aki például kíváncsi, mit vesznek a legtöbben Ugandában vagy Tuwalu szigetén, azt is megtalálja – érdemes csemegézni.