2018-ban az Icona sorozat első tagjaként mutatta be a Ferrari a Monza SP1 és SP2 szélvédő nélküli sportautókat, amikből csak 499 darab készül a márka legkedvesebb ügyfelei számára. Ezek azok az 1,6 millió eurós autók, amikből jóval kevesebb készül, mint amekkora igény lenne rá és csak azoknak a garázsában állhat, akiknek valószínűleg különlegesebb autói is akadnak melle, mint egy piros F430-as.
A Barchetta formatervét a régi 750 Monza, 250 Testarossa és 166 MM modellek ihlették, a hajtás és minden más nagyon modern. A 810 lóerős, 6,5 literes V12-es szívómotorral megjelenésekor a leggyorsabb Ferrari volt. 2,9 másodperc alatt 100-ra és 7,9 másodperc alatt a 0-200-as sprintet is megfutja. A végsebessége 299 km/óra, ami biztos intenzív élmény lehet bukósisakban, de valószínűleg csak nagyon kevesen vállalják be.
Karosszériája szénszálas kompozit és az együléses változat 1,5 tonnás, a kétüléses pedig csak 20 kg-mal nehezebb. A 499 darab Monza körülbelül 30%-a lehet SP1-es, ezek közül körülbelül tíz Svájcban található, ahogyan az utolsó példány is. Tulajdonosa már a folyamat elején kikötötte, hogy a 499-es sorszámú autó kell neki, melyet a Ferrari Tailor Made részlege az ‘50-es évek Ferrari barchettáinak szellemében készített el.
Piros fényezése a Ferrari versenymúltja előtt tiszteleg, ahogyan a rajtszámok helyei is, valamint az arany színű ötküllős alufelnik. A belteret múltidéző kék bőrrel kárpitozták, az orrán lévő hűtőmaszk rácsának PROVA feliratú festése pedig a versenyautók vagy prototípusok ideiglenes regisztrációjára emlékeztet.
Többnyire sosem mozdulnak ki ezek az egzotikus luxusautók, de ezt az SP1-et állítólag hegyi szerpentineken és pályanapokon is hajtja majd a gazdája.