Négy évvel ezelőtt írtuk meg, hogy a BMW felállította a hosszú távú driftelés új világrekordját, méghozzá nem is akárhogyan. Már önmagában az sem gyenge, hogy nyolc órán keresztül kenték keresztbe az M5-nek, de hogy ez meglegyen, közben egy másik M5-ről még meg is kellett tankolni a bajor vadállatot. A BMW Performance Driving School vezetéstechnikai oktatója, Johan Schwart 374,17 kilométeres eredménye azóta sem talált legyőzőre. Mostanáig. Mielőtt továbbhaladnánk, idézzük fel ezt a mutatványt.
Szóval eltelt négy év, a BMW rekordját nemigen fenyegette semmi, és akkor jött az orosz Jevgenyij Novoksonov. Mi mással, mint egy Ladával? Egészen pontosan egy 2106-os ikerlámpással futott neki a feladatnak, de volt szükség némi módosításra. Ki akarta küszöbölni, hogy tankolásra legyen szükség a rekordkísérlet közben, mondjuk jogos is, mert egy driftelő M5-tel még csak-csak tudja tartani a lépést egy másik M5, na de egy Ladával? Ezért aztán a gyári tankot bár megtartották, beépítettek egy másik, 200 literes tartályt is, hozzá tartozó üzemanyag-szivattyúval.
Az attrakciót a Cseljabinszk régióban található Kaldi-tó jegén kísérelte meg az orosz srác, próbálkozását pedig siker koronázta. Végül ugyanis 17 órán és 34 percen keresztül csúsztatta keresztbe a Ladát, bár a tizenhatodik óra környékén már problémák adódtak a hűtővel, de még ráhúzott egy futballmeccsnyit. Távolságban is megdöntötte a BMW-s csúcsot, ugyanis 439,8 kilométer jött össze neki. Igaz, átlagsebessége azért lassabb volt, hiszen nagyjából 25 km/h-t számolhatunk ki míg a bajorok ennek közel a duplájával, 47 km/h-val verettek átlagosan.
Bosszankodásra legfeljebb az adhat okot, hogy a Guinness-rekordok könyvébe nem kerülhet be, a bizottság ugyanis jelenleg nincs túl jóban Oroszországgal. Jevgenyij ehelyett az orosz rekordok könyvébe vezettetné be eredményét. Ennek bő félmillió forintnyi költségét a drift élő közvetítésével szerette volna begyűjteni. A felét sikerült, a többit szponzoroktól kalapozná össze.