Akármennyire mennek is manapság a JDM youngtimerek, a japánok koronaékszere a Toyota 2000GT marad. A klasszikus kupé már eddig is a többszázmilliós ligában játszott, de a március negyedikén tartandó Amelia Island eseményen egy borzasztóan ritka változatot bocsátanak aukcióra: az autót az a Shelby készítette fel az 1968-os SCCA versenyre. Ja, és ez a legelső legyártott 2000GT, így az sem kizárt, hogy a valaha volt legdrágább japán autó címét is begyűjti.
Az amerikai pozíciójának és a márka imidzsének megerősítése végett a Toyota be akart törni a kontinens versenysorozataiba, ezért rögtön a legendás céggel kötöttek megállapodást, hogy felkészítsen három autót a gyári C-kategóriára: közülük kettőt szántak a versenyre, egyet pedig tartaléknak.
A Gooding & Company aukciós ház által meghirdetett, MF10-10001 sorozatszámú autót Ronnie Bucknum és Dave Jordan vezette, különösebb sikereket azonban nem értek el. A hatvanas évek végén nyugdíjazták is a versenyzésből, ezután sokáig volt hétvégi használatban, a 7x15-ös magnézium felnik, a csövezés, az ülések és a 230 lóerős versenymotor szerencsére érintetlenül maradt. Az évek során így is sok eredeti versenyalkatrész lekerült róla, ám az autót felfedező Maine Line Exotics cég tulajdonosai 15 év alatt apránként vissza tudták állítani az eredeti állapotot.
Az autó egyéb nívós találkozók mellett a Goodwood Festival of Speedet is megjárta, az Amelia Island Concours-on pedig kategóriaelső is lett 2017-ben. Érdekesség, hogy - állítólag - 2012-ben egyszer már meghirdették az autót, 1,7 millió dollárért, de akkor nem talált vásárlóra. A mai piaci viszonyokat és vásárlási kedvet ismerve azonban most sokkal jobb esélyekkel indul az autó, kikiáltási árat egyelőre nem közöltek.