Kétezer liter gázolajat spórol
A kamionok évtizedek óta nem változtak: doboz elölről, doboz hátulról. Megvan ennek az oka, a hatékony konténer-technológia szabványos méreteket követel a kamionos szállításban is. Ha viszont nem konténer a rakomány, hanem valami más, egy ésszel kialakított pótkocsi sokat spórolhat az elégetett gázolajból.
A Mercedes nem talált fel semmi újat, hiszen az aerodinamika törvényszerűségei régóta jól ismertek, csupán alkalmazta azt, amit már rég kellett volna. Egy kamion légellenállásának jelentős részét ugyanis a pótkocsi okozza a hasábformáról leszakadó levegő örvényeivel. Ha ezek kisebbek, a légellenállás is drasztikusan csökkenthető. Nem is kell hozzá sok, csupán egy arasznyi terelőperem a hátsó ajtók köré, alulra pedig egy diffúzor és burkolat a kerekek fölé. Az eredmény 18%-os légellenállás-csökkenés, ami 150 ezer kilométeren – ennyi egy kamion átlagos éves futása – mintegy 2000 liter gázolaj, és öt tonna szén-dioxid megtakarítást jelent.
Az egészben az a nagy szám, hogy az utánfutó dobozán semmit nem kellett változtatni, így a találmány elvben alkalmazható a már meglevő utánfutókon is.