Valószínűleg euró-százmilliókat fog rajta a Daimler AG., hogy nem fejlesztett saját kisáruszállítót, helyette a Renault Kangoo-t szabta saját képére. A márkaarculatra persze megpróbáltak vigyázni, így szemből egész Mercedes-szerű a Citan, profilból viszont egyértelmű, honnan származik.
Ahogy francia testvéréből, a Citanból is háromféle változatot kínálnak: a Compact 3,94, a Long 4,32, az Extra-Long pedig 4,71 méter hosszú. Emellett a fényáteresztő ablakok száma alapján is háromféle lehet az új Mercedes. Készül lemezelt oldal- és hátfallal, teljesen üvegezett személyszállítóként, és lesz fél-dobozos, fél-személyszállító Mixto kivitel is. A motorválaszték a jelek szerint csak részben közös a Kangoo-éval. A 75 és 110 lóerő közti teljesítményű dízelmotorok valószínűleg azonosak a két típusban, viszont az egyetlen benzines Citan 115 lóerős turbós benzinmotorral készül, amelyhez még csak hasonlóval sem találkoztunk a Kangoo-ban, legalábbis eddig. A típusnak persze lesz BlueEfficiency változata, start-stop rendszerrel és kis gördülési ellenállású gumiabroncsokkal – ez a csomag bármely motorhoz rendelhető lesz.
A Mercedes hatalmas összegért fejlesztette ki az A és B osztály új generációját, és az eladások sem alakulnak épp úgy, ahogy szeretnék, így a Citan jó lehetőség volt a Mercedesnek, hogy nagyobb összeget spóroljon meg, és mégis új piaci szegmensben próbálkozhasson. Az már más kérdés, hogyan fogadják majd a vásárlók a választék ilyen fajta felhígítását.