A világ leggyorsabb kisteherautója
Az 1960-as években jelentek meg az első, személyautókból kialakított platós modellek Észak-Amerikában. Detroitban azóta talán el is felejtették ezt a kis kitérőt – pedig a Ford Ranchero és a Chevrolet El Camino mára igazi kult-modellé vált – viszont Ausztráliában most is készül egy ilyen modell, a Holden Commodor alapú VF Ute. A legerősebb utcai változat most bizonyította, hogy sportolásra is alkalmas: a Nürburgring Nordschleifén legalábbis ez most a leggyorsabb teherautó.
A Holden VF SS V Redline Ute nevű gép persze egy kifejezetten sportosra hangolt változat: nem csak a motorja 350 lóerős 6 literes V8-as, de az FE3 jelű sportfutómű és a széles kerekek – elöl 245/40 R19-es, hátul 275/35 R19-es gumikat visel – is a pályán való használatot támogatják. A Holden egyik mérnöke, Rob Truniani így 8'19.47-es időt ment vele a 20,8 kilométeres pályán, ami ugyan bő egy perccel rosszabb, mint a leggyorsabb utcai autó eredménye, viszont így is jobb, mint a Jaguar XKR, a Lotus Exige S vagy épp a Nissan Skyline GT-R R32 legjobb ideje.
Úgy néz ki, manapság többet számít egy jó köridő a Nürburgringen, mint néhány jól hangzó végsebesség- vagy gyorsulás-adat, így nem csodálkoznánk rajta, ha a Holden számára kézzel fogható reklámértéke lenne a rekordnak. Elvégre e pillanatban ők gyártják a világ leggyorsabb platós modelljét, és erre most már bizonyítékuk is van.