A 3,5 tonnás furgonok kategóriájába belépni nem olcsó dolog. Ki kell fejleszteni egy komplett karosszéria-családot, különféle hosszúságú és magasságú felépítményekkel, kell személyszállító és platós kivitel – egy csomó különféle változat. Az ilyesmire sokszor két gyártó szövetkezik: a Renault az Opellel, a Fiat a Peugeot-Citroennel, a VW a Mercedesszel fejleszt közösen ebben a kategóriában – csak a Ford vállalja fel, hogy egymaga állítja elő a Transit családot. Ebben a mezőnyben újoncként, egyedül megjelenni öngyilkos akciónak tűnik, a koreaiaknak valamiért mégis megéri.
A H350 a vázlaton épp olyan, mint bármelyik furgon ebből a kategóriából, bár ha a részleteket alaposan megnézzük, leginkább talán a Mercedes Sprinterre emlékeztet. A gyártás viszont a török Karsannál folyik majd, amely ebben a kategóriában eddig elavult, bár igen olcsó modellek előállításával foglalkozott. A Hyundai számára 2007 óta gyártanak itt nagyobb méretű teherautókat, így nem meglepő, hogy épp itt állítják fel a furgon gyártósorát is, az viszont biztos, hogy a Karsannak nincs meg a műszaki felkészültsége ahhoz, hogy a korszerű moduláris furgon létrehozásában érdemben segítsen a Hyundainak.
Élőben először szeptember 24-én, a Hannoveri Haszonjármű-szalonon láthatja a közönség az új Hyundait – ha addig nem is, akkor biztosan kiderül, miféle szerzet a H350, és hogy rokonságban áll-e bármi mással, ami mostanság a piacon van ebben a szegmensben. Nem kizárt, hogy a Mercedestől kértek és kaptak segítséget a koreaiak, hisz korábban már hallottunk olyan híreket, hogy a Mercedes-Volkswagen szövetség napjai meg avnnak számlálva.