Még nincs meg a Bugatti Veyron Super Sport ereje, de a mérnökök szerint bőven túlszárnyalják majd a kész versenykamionnal az ezer lóerős határt.
Koránt sincs még kész a Kamaz új Dakarra szánt versenykamionja, de az oroszok mégis bemutatták a 2016-ra szánt tereprali változatot. Tehették, minden okuk megvan az optimizmusra: a Kamaz 1995 óta vesz részt a Dakar-ralin és az elmúlt húsz évben 13 győzelmet zsebeltek be.
Jövőre teljesen új teherautóval és új koncepcióval szállnak harcba az elemekkel, ugyanis a korábbi évekből megszokott buldogfülkét száműzték és inkább a csőrös kialakítás mellett tették le a voksukat. Erre a mérnökök szerint azért van szükség, mert így jobb a jármű súlyelosztása. Mivel a nagy múltú orosz gyár nem épít csőrös kialakítású fülkét, ezért azt a Kamaz résztulajdonosának egyik teherautójáról, egy Mercedes Zetrosról kölcsönözték.
A tereprali változatú Kamazban jelenleg egy 12,5 literes, 980 lóerős 4000 Newtonméter nyomatékú, sorhatos Caterpillar dolgozik. Ez a januári versenyre két saját fejlesztésű turbófeltöltőt kap még, ezzel a mérnökök szerint akár az 1200 lóerős teljesítményt is elérheti a versenykamion.
A Kamaz gyári csapata a Red Bull Racinghez tartozik, a vezérpilóta jövőre - a két évvel ezelőtt szintén Kamazzal győztes - Eduard Nyikolajev lesz. Egyébiránt az idei Dakaron mind a három dobogós helyet elvitték a Kamazok a kamionok között. Erről a sikerről szól a fenti videó.