A nemrég megrendezett Capable Logistician 2015 hadgyakorlaton mutatta be a páncélosok és harckocsik felújításáról híres gödöllői cég a Volvóval közösen fejlesztett moduláris belső kialakítású autóbuszt, a C40C Ariest.
Néhány idősebb olvasó még biztosan emlékszik a budapesti KÜM, azaz katonai üzemmódú buszokra. Az ilyen kocsiknak az volt a célja, hogy sebesülteket szállítsanak. Mozgósítás esetén egy adott helyen meg kellett volna jelenni velük, átalakítás céljából. Ezeknek a buszoknak saját azonosítójegyei is voltak. Ezek közül a buszok tetején lévő azonosítószám – ez gyakorlatilag a busz rendszáma – volt a legfeltűnőbb. De sok más apró különbségek is mutatkoztak a hagyományos buszokhoz képest. Ilyen volt a hordágyak rögzítésére szolgáló sínrendszer. A mennyezeten lévő résekbe pedig a hordágyak hevedereit lehetett beakasztani. A kocsik belső oldalfalán szintén a hordágyak rögzítésére szolgáló menetes furatok voltak, persze vakdugóval eltakarva. A vezetőfülke mögötti falon és a harmadik utasajtó peronjánál stekklámpa dugaszt is kialakítottak az ilyen kocsikon.
A KÜM kocsik egy részét gyakorlat céljából, évente egyszer átépítették hordágyasra. Ha hinni lehet a beszámolóknak, akkor egy busz belsőterének átalakítása mindössze egy órát vett igénybe. Ezt a rég megszűnt hagyományt próbálja most feleleveníteni a gödöllői HM Currus Zrt. a C40C Aries-szel. A jól bevált receptet követte a cég, ugyanis a hazánkban már jól ismert Volvo B7R alvázat választotta a kocsi alapjául, ami magába foglal egy hétliteres, 290 lóerős DH12 típusú Euro V-ös motort is.
A jármű különlegessége nem ebben rejlik, hanem abban, hogy többféle belső kialakítást megenged. Ezek tervezése egységcsomagban kitt rendszerben történt. Az első buszhoz ezek közül négyet alkalmaznak:
1. Személyszállító kivitel, ami 49 utas befogadására alkalmas
2. Sebesültszállító
3. orvosi vizsgáló, azaz rendelő
4. Törzs - vagy más néven tárgyalóbusz
Bármelyik kittel van épp felszerelve a busz, a kocsi átalakítása, másik berendezéssel, mindössze fél órát vesz igénybe.
A busz megkapta már a Volvo Bus megfelelőségi bizonyítványát és a magyar hatósági is áldását adta rá, tehát forgalomba van helyezve, ami azt jelenti, hogy a sorozatgyártás bármikor elindulhat. A cég szerint a busz leginkább a speciális igénybevételű környezetben, katasztrófavédelmi vagy katonai feladatkörben képzelhető el leginkább, de el tudják képzelni azt is, hogy néhány közforgalmú autóbuszt is kiválthat a jármű. Hiszen, amikor a kocsinak - néhány különleges esetet nem számítva - nem kell dolgoznia, akkor kiváló magaspadlós távolsági vagy helyközi busz is lehet belőle.