Amennyiben egy belső égésű motor kilöki magából a dugattyú hajtórúdját, az nagyon súlyos problémát jelent. Ilyen meghibásodásnál motorblokk szinte biztosan javíthatatlan lesz, ráadásul az olaj is végeláthatatlanul folyni kezd a járműből. Pont ilyen eset történt a héten Óbudán a Bojtár utcában, az áldozat pedig a BKV egyik Óbudai buszgarázshoz tartozó Mercedes Citaroja.
Mint azt kedden mi is megírtuk, szerdán autópályás gyakorlatot tartott a svájci légierő. Ez röviden annyit jelent, kipróbálták milyen az, amikor esetleg harci körülmények között kéne egy sebtiben kialakított reptéren leszállni. A svájci légierő meg is osztott egy képet, ami két F/A-18-as vadászrepülőgép és egy tankolást végző teherautó látható.
A Ford T-Modellből több mint 15 millió darab készült, a megmaradt működőképes példányok pedig már szinte mind elérték a százéves kort. Az amerikai illetőségű, meglehetősen humoros akcentussal rendelkező „Jennings motor sports” youtube-csatorna készítőjének láthatólag nem idegen a matuzsálemi korú autók feltámasztása, ugyanis több tucat hasonló videót töltött már fel.
A kellemes karakterű, B58 kódnévre hallgató, soros 6 hengeres BMW motor híresen jól tuningolhatóra sikerült - a Toyota sem véletlenül választotta az új Suprába. Nem csak a motorja kiemelkedő, hanem a hajtáslánca is. Az új generációs xDrive összkerékhajtási rendszernek köszönhetően elképesztő gyorsulásokra képes az autó.
Ezt a kombinációt aknázta ki a "The Shop CT" csapata és egy 1500 lóerős, 7,9 másodperces negyedmérföldre képes szörnyet hoztak létre.
Információk szerint 250 km/h-val haladt a videóban szereplő Audi, amikor észlelte, hogy elfogyott előtte az út - a képsorok alapján hatalmas borulás lett a vége az akciónak.
Ha gyorsulás, akkor mindenki egyből valamelyik Teslával kezd el példálózni, de vajon elég lesz-e a Model S Plaid, 1020 lóerős teljesítménye, hogy lenyomja a nagyjából 8 lóerő leadására képes, 985 grammos drónt?
Ki ne szeretne agyonturbózott fürge rali-szerű technikával veretni? A Lancer Ralliart ugyan nem egy EVO, de ugyanaz a motor hajtja őket, csak előbbit egy kicsit gyengébb kiadásban szerelik be. Így gyakran előfordul, hogy a „lebutított” motort túlhúzzák, ami intenzív használat során váratlanul felmondja a szolgálatot. Van amikor a dugattyú azt mondja, hogy viszlát és tulajdonképpen darabjaira robban.
Nem mindennapi baleset történt egy New York állambeli országúton, ahol egy Subaru WRX próbált megelőzni egy kamiont, amikor szembetalálkozott az állami közútkezelő (NYSDOT) hókotrójával. Az esetet a hókotró fedélzeti kamerája rögzítette, amit az NYSDOT osztott meg X (korábban Twitter) oldalán.
Note to self: don't try to pass when roads are covered in snow and slush.
— NYSDOT (@NYSDOT) January 18, 2024
Thankfully, no one was injured in this crash. pic.twitter.com/pO1haHGk1P
A carwow-os Mat Watson szereti alkalomhoz nem illő kínzásoknak alávetni a különböző autókat. A mostani agymenéséhez három luxuslimuzint használt - ezúttal terepezésre. Miután jól megkínozták az egykor szebb időket megélt gépeket, jöhetett az szokásos olaj nélküli csapatás.
Nem titkolom, hogy a BMW új 3-as szériája (azon belül is a kombi verzió) az egyik kedvenc mai új autóm - abból is egy M3 Touring a nedves álmaim netovábbja. Vannak vele azonban apró problémák. Az egyik ilyen gond az ára, a 34 millió forint körüli alapár nem mondható kevésnek, így elgondolkodik az ember, hogy nem lenne-e esetleg jobb választás egy szerényebb, de még mindig elég sportosnak mondható M340i vagy M340d xDrive Touring - ezekhez ráadásul vonóhorgot is lehet rendelni és a futóműve is kellemesebb a mindennapi használat során.
Esetleg egy valóban különleges Alpina lenne a jó választás, ami nem jön minden utcában szembe? Nem könnyű döntés, de vajon melyik nyer egy klasszikus gyorsulási versenyben? Kiderül a lenti videóból.
A nem mindennapi optikai tuning világa már nagyon nem most kezdődött, azonban mióta mindenkinek a kezében okostelefon van, a világ bármely részéről láthatunk gyönyörű és kevésbé gyönyörű darabokat. Ez az autó itt egy kompakt szedán:
Stílusos módját választotta az ünneplésnek a corners csapata - kiadós havas csapatással kívánnak kellemes ünnepeket mindenkinek.
A W123-as Mercedest valószínűleg nem sokaknak kell bemutatni. Ezek a vasak a mai E-osztály elődjének tekinthetők, tartósságukról messze földön híresek, a harmadik világbeli országokban sokaknak mai napig a közlekedést jelentik az ilyen és ezekhez hasonló öreg Mercedesek. Az európai példányokból sajnos nem sok maradt meg, jellemzően addig használták őket, ameddig menthetetlenül szétrohadtak, majd többségük a bontóban végezte.
Gyakorlatilag bármilyen autó lehet boltbajárós, de vannak, amik erre a szerepre alkalmasabbak, mint mások. Viszont valaki a 19 millió eurós Bugatti La Voiture Noire-ját fogta be erre a feladatra, amiről persze fotó is készült.
Hóvége van, de még nincs itt a hó vége. Annyira tartalmas a nap, hogy elhavaztunk titeket hóval kapcsolatos cikkekel. (bocsi a szóviccekért, vékony jégen táncolok) Most itt az idő, hogy ti havazzatok el minket képekkel, videókkal az olvasok@mail.totalcar.hu-n, hogy ti milyen kellemetlen, szórakoztató dolgot láttatok a városban, amit a havazásnak köszönhettek (ha lehet közlekedéssel kapcsolatosat küldjetek). Jöhet kép, videó, de akár sztori is!
A Vissza a jövőbe ma már egy filmtörténeti klasszikus: Brown doki és Marty McFly időn átívelő utazásai tökéletesen betaláltak a nézőknél, a filmnek ma is masszív rajongótábora van. De nem csak a karakterek váltak ikonná, hanem a filmben használt, átalakított DeLorean DMC-12 is, amiből doki megalkotta az időgépet.
2004-ben mutatta be a Ferrari az F430-at, amely az olasz gyártó utolsó középmotoros, manuális váltóval felszerelt modellje. Karotta 2005-ben, új autóként tesztelt egy F430 Spidert, aminek csodálatosságát jól mutatja, hogy az ördögnek is eladta volna magát egy ilyen autóért.
A Squatting Slavs in Tracksuits nevű Facebook-oldalt talán keveseknek kell bemutatnom. Akinek mégis, röviden ez egy oldal, ami a tipikus szláv életmódot és annak velejáróit mutatja be képekben. A képek visszatérő vendégei vagyunk mi, magyarok.
Mi is beszámoltunk róla, hogy Elon Muskék kipróbálták, hogy mennyire golyóálló a Cybertruck. Mindezt egy dobtáras Colt Thompson gépfegyverrel tesztelték, majd hajtottak vele büszkén egy autópályán.
A napokban tartott Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (APEC) csúcstalálkozójának mellékszálaként találkozott egymással az Egyesült Államok és Kína első embere, Joe Biden és Hszi Csin-ping. A világpolitika és -gazdaság szempontjából komoly kérdések mellett diplomáciai pávatáncot is jártak, de közben némi autós small-talkra is jutott idő.
A new era begins – vagyis egy új korszak kezdődik, írta egy rejtélyes posztban az Alfa Romeo. Hogy konkrétan mit jelenthet ez, nem tudni, de tippelni azért lehet.
A Szeged365 Facebook oldalán tették közzé azt a szerencsétlen BMW-st, aki közúton próbál driftelni és fánkokat rajzolni - eltorlaszolva ezzel mind a két sávot az arra közlekedők elől. A próbálkozás szép dolog, azonban jól látszik, hogy sem tudása, sem motorereje nem volt meg a műveletnek - ráadásul ha ilyenre vetemedne valaki, semmiképp ne egy forgalma közúton tegye! Talán jobb is, ha az ilyennek nem magyarázzuk el, hogyan lehet kikapcsolni a kipörgésgátlót.
A kis rövid videóban nem is egy, hanem két berepedt szélvédőjű McLaren F1 látható. Az ott elhangzottak kapcsán járt utána a motor1.com szerkesztősége, hogy mennyibe kerülhet egy McLaren F1 szélvédőjének a cseréje. Ha van pénz majomra, legyen banánra is, szól a mondás, így nem elég kifizetni a több tízmillió dolláros árcédulát egy ilyen autóért, fenn is kell tudni tartani.
Az összeg borsos, ugyanis maga a szélvédő 25 ezer dollárt kóstál, a beszereléséért pedig újabb 8 ezer dollárt kell kiköhögni - ez mai árfolyamon nagyjából 11 és fél millió forintnak felel meg. Mivel kettőre lesz szükség, így könnyű kiszámolni, hogy szépen csendben pihen egymás mellett nagyjából 20 millió forintnyi kár - hátha kapnak csoportos kedvezményt.
Az autós rekordjairól Nagy-Britanniában méltán híres Paul Swift nem ma kezdte a trükközgetést. Hétévesen már a családi fűnyíróval kétkerekezett, ám a Ford Ranger Raptort átvezetni egy mindössze 88 centiméter széles kapun még így sem lehetett gyerekjáték. Ettől függetlenül persze sikerült, így megvan a Guinness rekord, és örülhet a Ford is.
A Ford régóta készít nevetségesen gyors kisbuszokat, melyek legújabb kiadása a SuperVan 4 nevet viseli. A bemutató után az is kiderült, hogy az amerikai gyártó a Pikes Peak hegyi versenyen is elindul a 2000 lóerős elektromos szörnyeteggel.