2016.06.21. 09:18 Módosítva: 2016-06-21 10:00:34

Jó reggelt mindenkinek június 21-én, Alajos és Leila napján. Ma hosszabb-rövidebb napos időszakokra számíthatunk, de a keleti, délkeleti és északkeleti területen csapadék várható, de ez délutánra megszűnik. Napközben a hőmérséklet elérheti a 30 fokot is, és de szerencsére nem várható fronthatás. Ma van a nyári napforduló, vagyis ma süt legtovább a nap, ennek örömére szóljon a Jethro Tulltól a Ring out solstice bells:

Tegnap a Totalcaron

  • Most már ilyen is van kategóriánk tegnapi győztese a Brabus, 850 lóerős kabriójával, amit az S osztály kupé változatának nyitott kiviteléből építettek.

Egy szürreális futam

Az elektromos motor egyik legnagyobb előnye, hogy alacsony fordulattól is hatalmas nyomatékot ad le. A gyorsulási versenyeken ezt ki is lehet használni, ahogy az az alábbi videón jól látszik. A Lettországból származó Electric Fox csapat itt éppen a svédeknél teszteli az autóját, és a Mark Ozolins 7,631 másoperces időt hoz ki belőle, ami épp csak 0,356-tal marad el a negyedmérföldes elektromos világrekordtól. Az autót hat darab, folyadékhűtéses motor hajtja, amiket egyedi lítium-ion akkucsomagok táplálnak. Azt nem tudni, hogy az elektromos dragsterek mikor érik be a félelmetes Top Fuel autók 5 másodperc alatti negyedmérföldes eredményeit, de az mindenesetre elég meghökkentő, ahogy rajt után a leghangosabb zaj a gumik sivítása.(CarThrottle)

Autóipari hírsaláta

  • Árverésre kerül a hatvanas évek egyik legendás angol autója, a Jensen Interceptor. Az Interceptor I-ből mindössze 1024 darab készült, ezek legnagyobb része jobbkormányos. A most meghirdetett autót 2007-ig Angliában hajtották, ahonnan Belgiumba került, itt több mint 30 ezer dollárt költöttek a felújítására. A hatliteres V8-as július végén, a Silverstone Classic Sale-en kerül kalapács alá, 13 millió forint körüli kikiáltási áron. (Carscoops)
  • És eladó még egy autó, amely még Jensenhez képest is ritkaság, egy LaFerrrari. Az autó különleges, hiszen az órájában mindössze 73 mérföld, azaz valamivel több mint 117 kilométer van. A Ferrariba minden rendelhető extrát kért a tulajdonos, így van telemetria-rendszer, emelhető az első futómű, ami parkolásnál jön jól, és nagyobb méretű versenyülések kerültek bele. Konkrét árat nem adott meg a hirdető, ez megegyezés tárgyát képezi, de biztosak lehetünk benne, hogy még euróban számolva is bőven milliós nagyságrendű lesz. (GtSpirit)
  • Néhány napja felkerült egy videó a netre, ami egy heves esőzés során elöntött alagútban készült Kazahsztánban. A felvételen az látható, ahogy a Tesla Model S tulajdonosa annak ellenére is belehajt a vízbe, hogy több autó elakadt, de végül gond nélkül átjut a szélvédőig érő vízen. A felvétel mindenképp biztató, hiszen azt mutatja, hogy a mélyen a padlólemezbe épített akkumulátorok és villanymotorok is elég jól szigeteltek, ráadásul a forgó kerekek által kifejtett tolóerő még egészen lassú haladást is lehetővé tett a lebegő autónak. A videót persze a cégalapító Elon Musk is meglovagolta, aki Twitterjére írta ki, hogy semmiképp sem ajánlja, de jó tudni, hogy az autó elég jól szigetelt ahhoz, hogy rövid ideig akár a vízben is lebeghessen, ráadásul a forgó kerekek még mozgatni is képesek. Érdekes még, hogy a Tesla menüjében még egy olyan futóműbeállítás is elérhető, amelynek ikonja James Bond kétéltű Lotusa, igaz, ez sem az úszkálásra utal, hanem inkább jópofa popkulturális kikacsintás. (Carbuzz)

A nap kütyüje

Modern prémiumautót nehéz elképzelni HUD nélkül. A Head Up Display lényege, hogy vagy a szélvédőre, vagy a műszarfal tetejére épített tenyérnyi üvegfelületre vetíti a sebességet vagy akár a GPS térképét. A repülésből származó technológia legnagyobb előnye, hogy a vezetőt úgy juttatja információkhoz, hogy nem kell levennie a tekintetét az útról. Az Mpow ötlete ugyanezt akarja a régebbi, olcsóbb autókban is népszerűsíteni: nagyjából ötezer forintnyi dollárért kapunk egy konzolt, amin egy félig áttetsző felület található. A dolgunk mindössze annyi, hogy feltesszük a telefont az áttetsző felület alá, és a HUD-kompatibilis applikáció adatai tükröződnek rajta. Hogy mennyire használható, csak a kipróbálás után lehetne megmondani, de ha tudja, amit fejlesztője ígér, kifejezetten hasznos kiegészítőről lehet szó. (Jalopnik)

Közlekedési koffein

  • A Hidegindító megjelenéséig nem érkezett hír forgalmat befolyásoló eseményről az Útinformra.

Kerüld el a dugót!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

A szaudi nők mégis vezetnek?

Dodzsemet legalábbis mindenképp. A gazdag olajország konzervatív beállítottsága miatt a mai napig tiltja, hogy nők üljenek a kormány mögé, ám ez nem jelenti azt, hogy ne lenne meg az igény az autóvezetésre. A The Wall Street Journal közölt egy érdekes riportot, ami egy helyi vidámparkban készült. A riporternek az tűnt fel, hogy a dodzsemen többnyire nem lökdösődnek a nők, hanem finoman mennek körbe, hiszen itt végre szabadon vezethetnek, több nyilatkozó csak emiatt jár a parkba. Szaud-Arábiában egyre többen szólalnak fel amellett, hogy a nők is vezethessenek, mivel ez ellehetetleníti őket a teljes élettől, hiszen sok, még viszonylag jól kereső nő sem engedheti meg magának, hogy sofőrt tartson.

Totalcar Retro

Pont tíz évvel ezelőtt jelent meg a Saab 9-7X tesztje. Európára szabott Chevrolet, Saab külsővel, na ez vajon hogy jött össze?