A legrondább Mustang megvan?

2018.01.05. 08:17

Ki lepődött meg?

A tegnapi nap legnagyobb híre egyértelműen a Mercedes G osztály terepjáró legújabb változatának kiszivárgó fotói voltak. A külső nem sokat változott, hiszen a legtöbb vásárló a kitartóan szögletes, maszkulin forma miatt szereti a G-t. Hogy a mechanika mit tartogat, az csak január közepén derül ki, viszont itt egy rövid promóvideó arról, hogy a G hogy küzdi le a Schöckl hegyen található ösvényt. Amióta gyártják az autót, minden modellt itt tesztelnek, egyszer meg is látogattuk.

Ez most valami vagy megy valahová?

A szépség szubjektív dolog, tisztelni kell mások ízlését, de biztos vagyok benne, hogy az építőjén kívül nincs ember, akinek ez a Mustang tetszik. A 2007-es autó egy szerény V6-os, de a kaszniját alaposan átszabták, a stílust pedig leginkább az eltúlzott rajzfilm karakterrel lehet leírni. Minden toldat és elem fémből készült, vélhetően rengeteg munkával, és a kivitelezés még igényes is, csak hát elképesztően ízléstelen. Az első fényszórók egy Lotus Elise-ből jönnek, a hátsó lámpák egy pedig 1989-es Cadillacből. A helyzetet az sem menti meg, hogy a motoron van egy Vortech kompresszor, de legalább így, forgalomból kivonva most valaki 6000 dollárért, vagyis 1,5 millió forintért hazaviheti. De inkább ne. 

00

Ez is elborult, csak máshogy

Talán egy Jeep Wrangler az utolsó jármű, aminek szüksége lehet egy nagy, szívó, V10-es benzinmotorra, de a lehetőségek országában erre is van példa. Persze az 500 lóerős Dodge Viper motor miatt át kellett alakítani a futóművet, erősebb tengelyek, és erősebb kardánok kellettek, de a rugóutat is megnövelte az építő. A váltó a Viper hatsebességes kézije, ez legalább garantáltan kiszolgálja a 8,3 literes motort, de a féket is a sportkocsiról vették át. Bár látszik, hogy a konkrét Wrangler egy alaposan, valóban terepre megépített darab, kérdéses, hogy országúton mennyire lehet stabil ilyen teljesítménnyel, hiszen a bütykös gumik, a merev tengely és a nagy rugóút durva ellentétben áll azzal, amire így 500 lóerős teljesítmény körül szükség van. Aki mégis vágyna a konstans halálfélelemre, az most tehet egy ajánlatot, mindössze 13 millió forintot kell rászánni. 

Viper-Powered-Jeep-Wrangler-2

Útinform

A Hidegindító megjelnéséig az Útinform a következő híreket hozta. 

  • Az M0-ás autóúton, az 5-ös főúti csomópont közelében az M5-ös autópálya felé, korábban egy kamion az út menti árokba hajtott. A sérült jármű műszaki mentését a leállósáv zárásával végzik.
  • Hegyeshalomnál az M1-es autópálya és az 1-es főúti átkelőnél zavartalan a forgalom mindkét irányban.

Waze!

Megerősítjük együttműködésünket a Waze-zel, vagyis a legnépszerűbb, magyar autósok tízezrei által használt, közösségi alapú útvonaltervező szolgáltatással, így a következő napoktól egyre részletesebben tájékozódhattok majd az ország bármely pontján várható forgalomról, torlódásokról, útépítésekről és persze rendőrségi jelenlétről, mindezt élőben. Jelmondatunk: még több időt az ágyban, kevesebbet a volán mögött. Nagyítsatok a térképen a környéketekre!

Ma pedig kiderül, mitől tapad jobban a téli gumi: 

A fejlesztés három fő pontja a tapadás, a futásteljesítmény és a gördülő ellenállás. Ezek nem egymástól független dolgok, sőt nagyon is függnek egymástól. Mert könnyű jól tapadó gumit csinálni, ami gyorsan kopik és nagy a gördülő ellenállása, vagy kis gördülő ellenállású, kemény gumit, ami sokáig tart, de tapadni azt biztosan nem fog.

Kattintsanak!