Népi vigasságok
A nevező autók szépen sorakoznak az árnyas fák alatt. Időközben a nap is kisütött, jól fog jönni az az árnyék. Gyorsan végigfutok az indulókon: egy régi BMW tulaja annyira beleéli magát az autója által sugárzott korszellembe, hogy autóskesztyűjétől sem hajlandó megválni, mert az olyan retro. A kocsi meg gyönyörű.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy szép, sárga Toyota Celica tulaja a nem létező utolsó
porszemeket távolítja el az erősítőt fedő plexilapról. Az sem
zavarja, hogy egyedüliként indul a kategóriájában. Ez az egészséges
versenyszellem. Nekem nagyon tetszik a DLS rendszer beépítése,
valahogy stílusa van.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy régi 6-valahányas BMW csomagtartójában szinte elveszik a
Ciare Steg erősítő szubláda kombináció. Ekkora autóban már jó zenét
lehet építeni, remélem, hogy a tulajnak sikerült. Egy versenyző
elkap, hogy képzeljem, igazam volt az előző versenyen, (naná,
hiszen képzett bíró lennék, vagy mifene) tényleg nem ment a szubja
időnként, mert kontakthiba volt valahol, hát lecserélte a DSP-jét,
meg az erősítőjét is, és most már minden sokkal jobb. Osztozok
örömében.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy Peugeot 206 XS-ből GTI-nek kinéző fenevadat varázsolt a
tulaja. A Focal hangszórós szubládát az EÜ dobozzal ugyan csak egy
gumipók tartja, ajtópanel sem sikeredett még a kocsiba, de a
következő versenyre teljes átépítést ígér a versenyző.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy Seat parkol szerényen, először indul versenyen. Tulaja
nem a DSP-k és EQ-k erejében bízik. Jó fejegység, jó kábel, jó
erősítő, jó hangszórók, és mindez annyira jól beszerelve, amennyire
csak lehet. Az ajtópanel egészen elképesztően profi munka. A kocsi
hangja nagyon más, mint a főleg számítástechnikában bízóké, a
konkurencia, vagyis a többi versenyző meglepően hosszú időt tölt a
kocsiban zenehallgatással.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Audi A6, benne a Rainbow Reference hangszórója, ami a maga
millió feletti árával több, mint a legtöbb megjelent installáció
egésze.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A mellette parkoló Merci kombiban hasonló hangszóró kelleti
magát. A brutálisan nagy csipogó elhelyezésével szemmel láthatóan
megszenvedtek a tulajok, de a Merci csomagtartója elegánsan rejti
el a bonyolult Kenwood multimédia rendszert, és a brutális méretű,
szerényen csak Frankamp'nstein névre hallgató erősítőcsodát.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy Fiat csomagtartója egy nagyon szép DLS szubládabeépítést
rejt. Stevie, aki szintén bíró, lelkemre kötötte, hogy alaposan
fotózzam le, mert mostantól ő is Fiat tulaj, és ez a példa a
következő beépítéséhez. Még egy fotó készül az elegáns
ajtópanelről.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A hatalmas kék Ford korát meghazudtolóan fiatalos és
látványos beépítést rejt. Plexi és króm mindenütt, és ezüstre
fényezett hangszóróhely az A-oszlopon. Ebben az a csudaság, hogy
két hangszórót is beleaplikált a tulajdonosa. Ilyet még nem láttam
soha.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy Citroen Xsara csomagtartójában két házi gyártmányú
erősítőt húzódik meg szerényen a két jókora mélynyomó árnyékában.
Bekerült még egy Tesla tekercses látványlámpa, ami sajna csak
sötétben igazán sejtelmes fényű, na meg egy Dension MP3 játszó.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egy piros Fiat Seicentóba csak egy erősítő
került beépítésre, igaz az majdnem keresztbeéri az autócskát.
Visszasétálok a bírói asztalhoz, vége a nevezésnek. Megkapjuk az
áldozatok listáját, azaz hogy melyik osztályban indulókat kell
bírálnunk. Az összes, "csak hangzás" kategóriában induló autó a
miénk, Ernővel.
Elsőnek az az autó kerül sorra, amelyiket legutóbb mélyhiányra hivatkozva pontoztunk le, és tulaja lelkesen jelentette, hogy meglelvén a hibát már minden sokkal jobb. Tényleg minden jobb. Én a jobb oldali ülésben, Ernő a bal oldalon, és írjuk be a meglehetősen magas pontszámokat. Erről a versenyző mit sem tud, csak izgul. Lesni nem szabad, mert az pontlevonással jár, de az értékelés végén a zsürorok részletesen elmondják, miért mennyi pontot adtak.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Idén nagyon kellemes hangulat alakult ki a
bírók és a versenyzők között. A versenyzők nem érzik, hogy
érthetelen szempontok alapján bírálnának, és csak akkor lehet
nyerni, ha XY márka is van az autóban. A bírók pedig egyre
ritkábban találkoznak
bementem-a-műhelybe-lettem-egy-gurigát-aszonták-ez-a-legjobb-csak-a-hülye-bíró-eztet-nem-hallja-eltöröm-a-kezitlábát
stílusú versenyzőkkel. Így normális kommunikáció alakulhatott ki. A
versenyzőnek segít a bíró, amikor elmondja az általa talált
hibákat, hiszen így lehet egyre feljebb lépni, egyre több serleget
begyűjteni, és talán egyre jobban zenét hallgatni az autóban.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Egymás után végzünk az autókkal. Meglepő,
mennyire magas az átlagszínvonal. Szinte mindenki fejlesztett
valamit az előző verseny óta, és általában jó irányban. Szoros a
mezőny, csak apróságok döntenek.
A strandon közben népi vigasságok egyre csak fokozódnak. Borkóstoló fokozza a vendégek hangulatát, amit a színpadra lépő Romantic, azt hiszem, hogy a végsőkig csavar. Tévedek. Pár ejtőernyős érkezik az égből, néhány vadkacsa és hattyú a vízből, majd rázendít a színpadon Adám és Éva az exNeotonból.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A zsűri nagyjából ekkorra készül el az
eredmények összesítésével, indul a díjkiosztó. Az általam
leszállított, felettébb dizájnos kék-ezüst kupáknak nagy sikere
van. A helyi tévé is szorgalmasan dolgozik. Minden díj kiosztva,
nyertesek csoportképhez összeállva, és kész vége. Jó volt. Szép
volt. Jó lenne jövőre is.
Folytatás augusztus 17.-én Keszthelyen.
