![]() |
|
![]() |
![]() |
Mostanáig amit a BMW-ken az M, az Audikon pedig
az S jelentett, az Volkswagenül GTI-nek hangzott. A szeptemberben
érkező Golf R32-vel azonban nagy változások jönnek.
Általánosan is bevezetésre kerül az R jelölés, ami az adott
modellek legvadabb változatát fogja jelenteni. A GTI lesz az
elérhető árú, de nagyteljesítményű autók ismertetőjele a
luxuskivitelű és gyors haladásra képes járművek pedig V emblémát
fognak viselni.
A bejelentéssel egyidőben az is napvilágra került, hogy az
R32-est követően megépítenek egy R40 típusjelzésű
4 literes W8-as Passatot két turbófeltöltővel, hogy az M5
nyomába eredhessen, és egy V6-os Borát, az R32-es Golf motorjával.
Nem csak az alapmodellekből készül azonban R változat. A
hírek szerint lesz R betűs Phaeton, az AMG S55 nyomdokain haladva,
és Touareg R is, ami a 4,6 literes BMW X5-öt és a Porsche Cayenne-t
veszi célba. Jó esély van rá, hogy az utóbbi motorja a Phaeton-ból
származó 5 literes V10-es dízeljének tuningolt változata lesz, így
kézenfekvőnek tűnik az R50-es típusszám.
És még egy lépés a sportos hangulat tovább fokozására: az
R32-es Golf jövőre már majdnem biztos, hogy megkapja a Phaeton
kormánykerékről kapcsolható szekvenciális váltóját és mostanság
hozzák meg a döntést a szerkezet további modellekben történő
alkalmazásáról.
