Bemutatkozik a következő Seat Cordoba

2002.09.03. 09:53

 
   
   

A Párizsi Autószalon egyik újdonsága lesz az Ibiza négyajtós változata. Az autó, amelynek elődje hazánkban inkább VW jelvénnyel népszerű Polo Classic néven, az Ibiza után nem igazán nagy meglepetés. A formaterv ugyanaz, csupán az övvonal meghosszabbításával létrehozott csomagtartó jelent újdonságot. A tervezők egyébként nem ügyetlenkedték el a dolgot, ahogy az sok más típus farosításánál elő szokott fordulni: az összhatás egységes, a csomagtartó nem hat esetlen toldaléknak. A Cordoba hosszabb fara emellett az autó légellenállását sem rontotta el: a formatényező 0,3-as értéke manapság is igen jó eredménynek számít.

 
   
   

Az autó látványosan nagyobb, mint elődje, amit a számok is jól tükröznek. A tengelytáv 17 mm-rel nőtt az elődhöz képest, míg a csomagtér mérete 30 literrel lett nagyobb, azaz 485 liternyi motyó helyezhető el benne, így a kategóriában messze a Cordoba kínálja a legtágasabb puttonyt. A típus műszaki szempontból messzemenőkig megegyezik az Ibizával, a két típus motorválasztéka is csaknem azonos, csupán az 1,2 literes háromhengerest hagyták ki a kínálatból. A motortérben két 1,4 literes benzines (75 vagy 100 lóerő) illetve három 1,9 literes dízelmotor (64, 100 és 130 lóerő) fordulhat elő, azaz megmaradt az Ibizára jellemző anakronizmus: a sportosnak hirdetett modell legerősebb változatában dízelmotor ketyeg.

 
   
   

Az új Cordoba alapváltozata a hírek szerint mintegy 1,200 euróval lesz drágább Nyugat-Európában, mint az elődmodell volt. Sajnos a magyarországi árképzésről egyelőre keveset tudunk, de az új Ibiza árcédulájából következtetve valószínű, hogy a legegyszerűbb Cordoba nagyjából 2,8-2,9 millió forintba kerül majd.