![]() |
|
![]() |
![]() |
A Ford a Ka roadster szériaváltozatát mutatja
be az őszi autós seregszemlén. A StreetKa tanulmányautót 2000-ben
Torinóban láthattuk először, és azóta már néhány fotót is
közzétettek a sportos apróság egyik nullszéria-példányáról
Kylie Minogue-al a motorháztetőn , de most minden részletében elénk
tárják az elsősorban fiataloknak szánt modellt.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az autó firmai megoldásai nem sokat változtak
az eredeti prototípushoz képest, bár a sárvédőívek kisebb
kivágásai, a kisebb kerekek és a kis háromszögletű "elefántfül"
ablakok hiánya mégis más karaktert kölcsönöz a szériaváltozatnak. A
belső térben
a jól ismert "cseppfolyós" Ka formaterv köszön vissza néhány
sportos részlettel fűszerezve, mint az alumínium-betétes kormány
vagy a fehér keretes analóg óra. Az erős oldaltartású ülések a
Focus ST170-esből érkeztek, míg a szellőzőnyílások és még néhány
apróság a Ford Pumát idézik. Az összecsukható tető mozgatásához hét
lépést kell végigcsinálnia a tulajdonosnak, ugyanis
a szerkezet teljesen manuális működtetésű, bár a Ford
szerint egy átlagember az egész műveletet alig 30 másodperc alatt
képes elvégezni. A tető természetesen temérdek helyet foglal a
csomagtartóból, ám a kisautó még összecsukott tetővel is 214
literes csomagteret kínál, ami két személynek akár egy hosszabb
útra is elég lehet.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A sportos külsőségekhez megfelelő műszaki
tartalom illik, ami amolyan Ka módra, de meg is található a kis
kétülésesben. A rövid motorházban a Dél-Afrikában fejlesztett
nyolcszelepes 1,6 literes Duratec 8V motor dolgozik, amely
95 lóerejével ugyan nem számít igazán izmosnak saját
méretkategóriájában, viszont 135 Nm-es maximális nyomatékának 90
%-a 1.500-tól 4.500-as percenkénti fordulatszámig folyamatosan
rendelkezésre áll, teljesíti az Euro 4 károsanyag-kibocsátási
normát és 7,9 liter körül fogyaszt 100 km-en. Mit tagadjuk,
a StreetKa menetteljesítményei így sem tűnnek
hajmeresztőnek: a 100 km/h eléréséhez nem kevesebb, mint 12,1
másodpercre van szüksége, végsebessége pedig 173 km/h. Éppen ezért
a Ford inkább a vezetési élményt hangsúlyozza, amelyért a
megszélesített nyomtávú futómű, a feszesebbre hangolt rugózás, az
erősebb kanyarstabilizátorok, a hatásosabb, ABS-el kombinált
fékberendezés és a kisautóhoz mérten széles 195/45 R16-os méretű
gumik a felelősek. Száguldozni állítólag a legnagyobb biztonságban
lehet az autóval: a Ford szerint a StreetKa passzív és aktív
biztonsága is elsőrangú, bár ez a különféle tesztekből később úgyis
kiderül.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az első StreetKa példányok a hírek szerint 2003 tavaszán jelennek meg a kereskedőknél. A StreetKa típussal egyidőben mutatkozik be a zárt Ka sportosított változata, a SportKa is, amely a StreetKa módosításait ülteti át a jelenlegi Ka modell karosszériájába. A két modell közt épp ezért a zárt karosszérián és a négy ülésen kívül alig tapasztalható eltérés. A SportKa gyártása később kezdődik, éppen ezért csak 2003 őszétől lesz megvásárolható.
