Végül megérkezik a Citroen kisautó háromajtós változata, de nem úgy, ahogy korábban gondoltuk. A Párizsban bemutatkozó C3 Pluriel két oldalajtaja mellett túlzás nélkül olyan variálhatóságot ígér, mintha több autó volna egyszerre. A Citroen mérnökei ugyanis nem teketóriáztak: szinte egy az egyben megvalósították az 1999-es Pluriel tanulmányautót. A típus legfontosabb újdonsága a különleges tetőszerkezet, amely a szélvédőkereten kívül két pillekönnyű alumínium ívből és egy, a hátsó ablakot is tartalmazó vászontetőből áll.
Ez a konfiguráció
a vászontető részleges vagy teljes kinyitásával, illetve az
alumínium keretek eltávolításával különféle karosszériaformákat
eredményez: a Pluriel lehet hagyományos zárt kisautó csukott és
nyitott tetővel, targa, kabrió vagy a hátsó ülések lehajtásával
akár nyitott mini-teherautó is. Az autó egyébként nem csak ebben
különbözik a C3-tól: a karosszéria részletei is inkább az 1999-es
tanulmányra emlékeztetnek, mint az ötajtós modellre, bár
a gombócforma és a műszaki alapok megmaradtak. Az autó belül
is nagyfokú variálhatóságról tesz tanúbizonyságot: mind a négy ülés
külön lehajtható, így a tér szinte bárhogy beosztható.
Az autó műszaki szempontból messzemenőkig megegyezik a C3-assal, bár eleinte csak kétféle benzinmotorral készül majd: a kisebbik 1,4 literes 75 lóerős, míg a nagyobbik 1,6 literes 110 lóerős. Ez utóbbihoz a SensoDrive nevű szekvenciális sebességváltót társítja a cég.