Citroen C3 Pluriel: az átváltozóművész

2002.09.05. 15:44

 
   
   

Végül megérkezik a Citroen kisautó háromajtós változata, de nem úgy, ahogy korábban gondoltuk. A Párizsban bemutatkozó C3 Pluriel két oldalajtaja mellett túlzás nélkül olyan variálhatóságot ígér, mintha több autó volna egyszerre. A Citroen mérnökei ugyanis nem teketóriáztak: szinte egy az egyben megvalósították az 1999-es Pluriel tanulmányautót. A típus legfontosabb újdonsága a különleges tetőszerkezet, amely a szélvédőkereten kívül két pillekönnyű alumínium ívből és egy, a hátsó ablakot is tartalmazó vászontetőből áll.

 
   
   

Ez a konfiguráció a vászontető részleges vagy teljes kinyitásával, illetve az alumínium keretek eltávolításával különféle karosszériaformákat eredményez: a Pluriel lehet hagyományos zárt kisautó csukott és nyitott tetővel, targa, kabrió vagy a hátsó ülések lehajtásával akár nyitott mini-teherautó is. Az autó egyébként nem csak ebben különbözik a C3-tól: a karosszéria részletei is inkább az 1999-es tanulmányra emlékeztetnek, mint az ötajtós modellre, bár a gombócforma és a műszaki alapok megmaradtak. Az autó belül is nagyfokú variálhatóságról tesz tanúbizonyságot: mind a négy ülés külön lehajtható, így a tér szinte bárhogy beosztható.

 
   
   

Az autó műszaki szempontból messzemenőkig megegyezik a C3-assal, bár eleinte csak kétféle benzinmotorral készül majd: a kisebbik 1,4 literes 75 lóerős, míg a nagyobbik 1,6 literes 110 lóerős. Ez utóbbihoz a SensoDrive nevű szekvenciális sebességváltót társítja a cég.