Új V8-as kerül a Cadillac XLR-be

2002.09.06. 14:12

 
   
   

A GM luxusmárkája bemutatta a Northstar motor első hosszában beépíthető változatát. Az XLR sportkocsi számára átalakított egység elődeihez hasonlóan modern konstrukció: az amerikai V8-asok többségével ellentétben hengersoronként két felülfekvő vezérműtengelyes, hengerenként négyszelepes, ráadásul a szelepek nyitási ideje is változik a fordulatszám függvényében. A motorblokk és a hengerfej egyaránt alumínium-ötvözetből készült, így a 4,6 literes egység igen könnyű is. Az új Northstar motor 315 lóerős maximális teljesítményét 6 400-as percenkénti fordulatszámon képes leadni, 420 Nm-es legnagyobb nyomatéka pedig 4 400-as fordulatnál jelentkezik. Ezzel a Cadillac XLR roadstert kevesebb mint hat másodperc alatt gyorsítja majd 100 km/h-ra, az autó végsebességét azonban elektronika korlátozza 250 m/h-nál. A GM szerint az új motor egy - elképzelhető, hogy kisebb teljesítményű - változata később az SRX szabadidő-autó csúcsváltozatába is bekerül majd.