![]() |
|
![]() |
![]() |
A Peugeot H 2O tanulmányautó elsőre egy fura kisméretű tűzoltóautóra emlékeztet, ám elsődleges célja mégis a Peugeot új technológiájának bemutatása. Az autó formaterve sem a hétköznapi autók, sem a tűzoltókocsik közt nem nevezhető mindennapinak: az autó eleje a korábbi Peugeot tanulmányautókról már ismert markáns, jól azonosítható arcot kapta, amelyen a széles, felfelé húzódó lámpák, a motorháztető archaizáló domborulata és a kis hűtőrácsban elhelyezett monstre oroszlán uralkodik.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Az összhatást a vigyori szájat formázó hatalmas
légbeömlő teszi teljessé. A meglepetés a B oszlop mögött kezdődik,
ahol egy hatalmas tartály és a felette húzódó létra teszi
egyértelművé, hogy miért is festették tűzoló-pirosra a 4,2 méteres
járművet. A márkakultuszt persze itt sem hagyták elsorvadni,
a tartály végén újra feltűnik a Peugeot oroszlánja. Az autó
belsejében is visszaköszön a tanulmány-tűzoltóautó fura kettőssége:
a gondosan megtervezett divatos formákat egyszerűséget sugalló
fekete műanyagból és matt alumíniumból kivitelezték, az ajtókon
pedig kárpit helyett a karosszéria színére fényezett felületek
uralkodnak. A belső felszerelés
egyszerre hivalkodó és praktikus: az autóban GPS,
mobiltelefon, és két nagy LCD kijelző található, az egyiken a
szokott navigéciós és kommunikációs funkciók jeleníthetők meg, míg
a másikon akár nagy épületek alaprajzai is megjeleníthetők. A
fülkében emellett természetesen elhelyezte lélegeztető készülékeket
is, amelyek egy valódi tűzben elengedhetetlenek volnának.
![]() |
|
![]() |
![]() |
Azt nem árulták el, hogy a H 2O valóban használható-e tüzek eloltására, de az autó műszaki érdekességeiről annál többet tudunk. A tanulmány hajtásláncának alapját a Peugeot Partner elektromos változatából emelték át, azaz az autó alapesetben akkumulátorokról üzemel, ám a hatótáv kiterjesztésének érdekében egy üzemanyagcellás egység gondoskodik az akkumulátorok megfelelő töltöttségéről. A rendszer érdekessége, hogy az üzemanyagcellákat tápláló hidrogént helyben állítja elő folyékony nátrium-borohidridből (NaBH 4) egy katalizátor-egység segítségével, így a hidrogént nem kell nagy nyomáson hűtve tárolni, és az utántöltés is egyszerűbb.
![]() |
|
![]() |
![]() |
A megoldás nagy előnye, főképp egy tűzoltóautó
esetén, hogy az üzemanyagcellás egység egyben mobil
áramforrásként is használható, amely a beépített oxigén-tartályoknak
köszönhetően akár oxigénszegény környezetben, például alagút- vagy
mélygarázs-tüzeknél is alkalmazható. Ráadásul a hidrogén-tárolás módja
miatt egyszerre legfeljebb 2,5 g tiszta hidrogén van jelen a
rendszerben, ami nem csak könnyebben kezelhető, de jóval kevésbé tűz-
illetve robbanásveszélyes is.
Kevéssé valószínű, hogy a H
2O valaha is megjelenik valamely ország tűzoltóságának
járműparkjában, de megoldásainak egy részével bizonyosan találkozhatunk
a Peugeot későbbi modelljein.
