A nálunk is közkedvelt Lada Niva utódja a GM és az AvtoVAZ első közös terméke. Az autó Togliattiban, a VAZ gyártelepén készül, és Oroszországban kerül először forgalomba mintegy 8.000 dollárnak (napi árfolyamon kb. kétmillió forint) megfelelő áron. Az export jövő ősszel kezdődhet. Az első teljes gyártási évre, 2003-ra összesen 35.000 autó legyártását tervezik, de az éves gyártás 2005-re elérheti a 75.000-et. Az autót Európán kívül a Közel-Kelet, Ázsia és Latin-Amerika egyes országaiba tervezik exportálni. A gyáravatási ünnepségen igen lelkesen nyilatkoztak a résztvevők. Jack Smith, a GM elnöke így jellemezte a friss együttműködést: "Az a tény, hogy mindössze 15 hónappal az megállapodásunk aláírása után itt lehetünk az új gyár megnyitóján és ünnepelhetjük az első új autó elkészültét, jól mutatja a projektben résztvevők hihetetlen odaadását és eltökéltségét." Persze Mr. Smith szavaihoz érdemes hozzátenni, hogy az autó a GM feltűnésekor gyakorlatilag már készen volt, csak a gyártás előkészítéséhez szükséges anyagi fedezetet kellett megteremteni, így a GM-nek a Niva műszaki részleteihez viszonylag kevés köze van.