A Golf/Astra méretű új BMW 2-es sorozat számára a lehetséges helyszínek közül Regensburg tűnik a legesélyesebbnek. A korábbi lehetőségekhez még Nürnberg és Fürth közös megoldása is csatlakozott. Az elképzelés szerint a tervezett 200 hektáros gyár kettéosztva épült volna, amiből 140 hektár egy régi katonai laktanya helyén Fürth városában, 60 hektár pedig a nürnbergi kikötő területén. Ez a megosztás több logisztikai és szervezési problémát is magában hordoz, ezért ugyanúgy elvetették, mint pl. a Schweinfurtban felajánlott mindössze 80 hektáros területet. De a BMW számára mégsem a méret a legfontosabb, a legújabb hírek szerint a regensburgi BMW üzemben kívánják megvalósítani a 2-es sorozat gyártását. Regensburgban jelenleg a 3-as sorozat különböző variációi futnak le a szalagról. A regensburgi üzem nagy tapasztalatokat szerzett új típusok gyártásának beindításával, és ez garancia arra, hogy már a kezdetektől kiváló minőségben készülhet a teljesen új BMW 2-es sorozat. A BMW legkésőbb 2004-ben piacra lép a 2-es szériával, azonban a különböző németországi BMW gyárak nem rendelkeznek elegendő kapacitással. Ezért szükséges egy újonnan épülő üzem, amely átveszi valamelyik jelenlegi modell gyártását, ennek helyszínét 2001 közepéig véglegesítik. Egyébként a Rover eladása után füstbe mentek azok a tervek, amelyek egy közös BMW-Rover gépkocsit takartak. Ez jó eséllyel lehetett volna a BMW 214/216 - Rover 214/216 páros. Véletlen egybeesés, de mindkét cégnél jól illik a korábbi típusjelzések sorába ez a jelölés. Ekkor a BMW-Rover 214/216 csak apró stílusjegyekben (embléma,hűtőmaszk,lámpa) és a gyártás helyszínében tért volna el egymástól.