![]() |
|
![]() |
![]() |
Az Opel sajátos tuning-tanulmánnyal lepte meg a
Párizsba látogató közönséget. A belga Spa Francorchamps
versenypálya hírhedt kanyarjáról elnevezett jármű az Opel "dobozos"
személyautójára, a Combo Tourra alapszik, amelyet néhány bevált
tuningfogással igyekeztek még sportosabbá tenni. Az első, ami
feltűnik az autón, az a
két vörös "Viper-csík", amelyet vékony fehér szegély választ
el a kék fényezéstől, de a mérges összhatáshoz nagyban
hozzájárulnak a látványos sárvédő-szélesítések, a 17 hüvelykes
könnyűfém felnikre szerelt 215/40-es gumik, valamint az agresszív,
mélyre húzott első lökhárítók és a küszöbspoilerek is. Az
összhatást ilyan apróságok tszik teljessé, mint a vörös féknyergek
és a nagy átmérőjű dupla kipufogóvég.
A tervezők belül is igyekeztek száguldásra ösztönző
hangulatot teremteni. A vezető és az első utas
vörös kagylóülésekben foglalhat helyet, a műszerfalat pedig
a Corsa GSi-ből vették át, és alumínium-betétekkel igyekeztek még
látványosabbá tenni. Az ajtókon és a hátsó üléseken vörös és kék
Alcantara kárpitokat találunk. Az autó emellett egy praktikus
újdonsággal is szolgál: a magas fejtér felett egy alacsony rekesz
található, amely 2,2 méter hosszú és 340 liter befogadóképességű,
így ideális lehet szörfdeszkák vagy a családi sífelszerelés
tárolására.
A Combo "Eau Rouge" kívül-belül annyira sportos, amennyire az
alaptípus drabális karosszériája engedi, és hogy ez ne csak látszat
maradjon,
a Corsa GSi 1,8 literes 125 lóerős motorját szerelték az
autó orrába. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy az Opelnél tervezik-e
egy hasonló "dobozos" sportmodell piacra dobását, de a Zafira OPC
után ez sem tűnik lehetetlennek, annál is inkább, mivel a
kategória, amelybe a Combo Tour tartozik, már nem csak a családos
kisvállalkozók közt népszerű, így egyre valószínűbb, hogy egy
dinamikusabb változatra is akadna vásárló.
