A Valeo és a Ricardo közös munkája ez a
hétköznapi Opelnek látszó jármű, amely valójában egy különleges
hajtásrendszer kipróbálására szolgál. Az autó alapját az Opel Astra
kétliteres dízelváltozata képzi, és a fejlesztők úgy alakították át
az autót, hogy a vezető néhány utólag elhelyezett kontroll-lámpán
kívül menet közben is alig érzékel valamit a változtatásokból.
A rendszer lelke a Valeo által kifejlesztett i-MoGen nevű
szerkezet, amely egyszerre lendkerék, generátor, indítómotor és
segéd-hajtómotor, amely a Ricardo által alaposan átalakított
GM-Isuzu dízelmotorhoz csatlakozik. Ez utóbbi
az eredeti két literes lökettérfogat helyett mindössze 1,2
literes, ugyanakkor több mint 90 lóerős. A prototípusban a 8
lóerős i-MoGen amellett, hogy átveszi a generátor és az indítómotor
szerepét, 1.000-es és 2.000-es fordulatszám között segédmotorként
működik, nyomatékával a legfontosabb tartományban segítve a kis
dízelmotor működését. Emellett képes gázelvételes lassításnál
kiváltani a motorféket és ezzel energiát visszatáplálni az
akkumulátorokba, de ez az egység teszi lehetővé a motor leálítását
és újraindítását is az autó minden megállásánál és elindulásánál.
Ez az alig-hibrid hajtáslánc amellett, hogy olcsó és nem
jelent többlet-súlyt, sokkal hatékonyabb mint gondolnánk.
Gyakorlatilag azonos menetteljesítményeket nyújt, mint az Astra kétliteres dízelváltozata, de az átlagfogyasztása mindössze négy liter 100 km-en, károsanyag-kibocsátása pedig könnyedén alulmúlja a 2005-ben kötelezővé váló Euro IV környezetvédelmi normarendszer minden határértékét. És mindennek a tetejébe a prototípusban alkalmazott 42 voltos elektromos rendszer jóval nagyobb teherbírású és kisebb veszteségű, mint a hagyományos 12 voltos rendszer. De mindebben az a legszebb, hogy az Astra a beavatkozást a lehető legkevesebb módosítással vészelte át: a motortéren kívül egyedül a pótkerék helyét elfoglaló kisméretű akkumulátor-csomag jelent észlelhető változást egy széria Astrához képest. Az autó egyetlen szépséghibája, hogy egyelőre nem tervezik a sorozatgyártását: a háromajtós Astra biztosan egyedi példány marad, és a hajtásrendszer is csak akkor kerülhet gyártásba, ha valamelyik autógyártó komoly érdeklődést mutat iránta.