A GM motorfejelsztő részlege közzétette a közeljövőre vonatkozó
terveit, amelyek közt szerepel egy új V12-es csúcsmotor kifejlesztése
is. A GM Powertrain emellett két új V6-os motorcsalád és egy
hatsebességes, hátsókerék-hajtású típusokhoz való váltó fejlesztésén is
dolgozik.
A legfontosabb újdonság talán a 12 hengeres,
amelyről eddig csak találgatások és pletykák láttak napvilágot. A
Powertrain vezetője, Thomas Stephens szerint
az új motor teljesítménye jócskán meghaladja majd az 500
lóerőt, mérete viszont alig lesz nagyobb, mint a Big Block
V8-asoké, amelyeket a nagyobb GM terepjárókban használnak. Az
egységből évente kevesebb mint 5.000 darab készül majd, és az is
elképzelhető, hogy a gyártást egy külső cégre bízzák majd. Az új
V12-est egyértelműen a Cadillac legnagyobb presztízsű modelljeibe
szánják, ám Stephens szerint a hamarosan megjelenő roadster, az XLR
motorházába nem fér majd el a motor, így egyelőre nem tudni, hogy
mely modellekbe kerülhet be a nagy teljesítményű egység.
Stephens két másik motorcsaládról is szót ejtett: állítólag
készül egy nagy teljesítményű, négy vezérműtengelyes, 24 szelepes,
változó szelepvezérlésű V6-os motorcsalád, amelynek 2,8 és 3,8
liter közti hengerűrtartalmú változatai lesznek. Ennek a sorozatnak
az első tagja egy 3,6 literes egység lesz, amely 255 lóerőt
teljesít. A másik motorsorozat a hagyományos nyomórudas V6-osok
újabb generációja, amelyben már alkalmaznak olyan technológiákat,
mint a hengersor-kikapcsolás.