Üzemanyagcellás próbajárművek a Mercedestől

2002.10.08. 15:15

 
   
   

Hatvan darab A-Class F-Cell kisautót és 30 üzemanyagcellás Citaro buszt ad ki tesztelésre a DaimlerChrysler a világ különböző tájain. Az autókat Európában, az Egyesült Államokban, Japánban és Szingapúrban használhatják majd a DaimlerChrysler partnerei, elsősorban nagy autóflottákat üzemeltető cégek. A cég elsősorban a mindennapokban felmerülő problémákat szeretné így feltárni, hogy minél hamarabb elkészülhessenek az első sorozatgyártásra érett üzemanyagcellás modellek. A DaimlerChryslernek nem ez az első ilyen jellegű próbálkozása, nagyjából egy éve egy hamburgi szállítási vállalkozásnak adtak át néhány üzemanyagcellás Sprinter áruszállítót, amelyek azóta durván 16.000 km-t tettek meg. Az első tapasztalatok pozitívak, a járművek elsősorban a hajtást végző villanymotor karaktere miatt igen jól használhatónak bizonyultak a városi forgalomban. A lassacskán szériaérettnek tűnő üzemanyagcellás járműveknek egyetlen jelentős hátránya maradt belső égésű motorokkal felszerelt társaikhoz képest: előállításuk jelenleg még igen költséges, így aligha akadna rájuk fizetőképes kereslet. Épp ezért a DaimlerChrysler sem sieti el a fejlesztéseket: az első szériamodellek megjelenését a 2010-es évek elejére ígérik.