Most már azt is tudjuk, mit kezdenének a britek
az egykori Daewoo-FSO üzemmel. A tárgyalások az MG-Rover, a
Daewoo-FSO és a lengyel kormány között nyár eleje óta folynak,
elsősorban arról, hogy a brit gyártó hitelátvállalásért szerezhesse
meg a gyár feletti ellenőrzést. Az MG-Rover szóvivője elmondta,
hogy a gyárban saját típusaik mellett a GM Daewoo számára mintegy
40 000 Daewoo kisautó is készülne. Emellett gyártásba kerül majd a
Rover 45-ös, amelyet a kelet-európai és egyéb alacsonyabb
vásárlóerejű piacok számára
azután is tovább gyártanának miután az angliai gyártósorokon
átadja helyét a China Brillance-al közösen kifejlesztett
utódmodellnek. A tervek szerint ez utóbbi típus is készülhet az
FSO-nál, így megoldódhatnak az MG-Rover export problémái, amelyek
elsősorban a kedvezőtlen euró-font árfolyam miatt adódó túlzottan
magas áraknak köszönhetőek.
Az FSO megvásárlása ennek megfelelően igen komoly lépés volna
az Angliában már most igen jó pozícióban levő MG-Rover európai
helyzetének megszilárdítása felé. Így már csak két kérdés marad:
honnan kerítik elő a tervek megvalósításához szükséges 125 millió
eurót, és mennyi idő kell még a végső megállapodás
aláírásához.