A limuzin párizsi bemutatója után alig néhány
héttel itt az Accord Tourer is. Az autó formaterve egyértelműen a
négyajtósé alapján készült, de
az összhatás mégis karakteresebb, amit a hátrafelé
töretlenül emelkedő övvonal és az oldalablakok lendületes felső íve
eredményez. Az Accord kombi olyan, mintha az Alfa 156 Sportwagont
és a Honda Streamet keresztezték volna az Accord limuzinnal:
elegáns, sportos, klasszikus arányú.
A megfelelő forma kialakítása mellett a Honda tervezői a
praktikus megoldások kifejlesztésére is nagy gondot fordítottak. Az
amúgy sem szűkös 576 literes csomagtartót a könnyen lehajtható
hátsó üléseknek köszönhetően egyetlen mozdulattal 921 literesre
lehet növelni, de a visszaalakítás sem bonyolultabb: az ülés
ugyanúgy egyetlen lépésben alakítható vissza ülőalkalmatossággá.
Emellett az üléstámla 60:40 %-os osztásának köszöngetően
részlegesen is lehajtható. A másik különleges megoldás a
motoros mozgatású csomagtér-ajtó, amely a kulcstartóról
távirányítással is nyitható, de ugyanakkor persze lehetőség van
a kézi működtetésre is. Az ajtó másik jó tulajdonsága, hogy a
csomagtérrel azonos szélességű és meglehetősen alacsonyan kezdődik,
így a csomagtér nagyon könnyen pakolható.
Az Accord Tourer műszaki téren megegyezik a
limuzinnal, ugyanaz a két négyhengeres i-VTEC motor kerülhet a
motorházába 2 illetve 2,4 literes hengerűrtartalommal, 155 és 190
lóerős teljesítménnyel. Emellett háromféle váltóval kínálják majd
az autót: 5 és 6 sebességes manuális egységgel valamint egy kézzel
is kapcsolható ötsebességes automatával. Emellett minden
modellváltozatot felszerelnek ABS-el, elektronikus
fékerő-elosztóval és a 2,4 literes változatokba a Hondánál VSA-nak
keresztelt menetstabilizáló elektronika is bele kerül.
Az Accord Tourer először Japánban kerül forgalomba még az
idén ősszel,
Európában pedig valamivel a limuzin után 2003 tavaszán kerül
a márkakereskedőkhöz.