A dél-amerikai országban mutatták be Volkswagen
Polo Classic szellemi utódját. A Polo Sedant Brazíliában tervezték,
és ott is gyártják majd egy újonan épített gyárban. Az autó
a Polo meghosszabbított padlólemezére épül, és két régi 8
szelepes VW motorral kezdik a gyártását: a kisebbik 1,6 literes 101
lóerős, a nagyobbik pedig két literes és 115 lóerős.
Nagyon valószínű, hogy az autót exportálni is fogják a
környező országokba, azt azonban még nem tudjuk biztosan, hogy a
típus Európában is átveszi-e az előző Seat Cordobára épülő, és
hazánkban igen népszerű Polo Classic helyét. A VW szóvivője szerint
ebben az esetben
jelentős változtatások válnának szükségessé a típuson.
A Polo Sedanhoz hasonló "családi" kisautók Dél-Amerika mellett Kelet-Európában, Ázsia elmaradottabb részein és Afrikában örvendenek nagy népszerűségnek, Európa nyugati felén és Észak-Amerikában azonban viszont nem túl keresettek az ilyen jellegű autók. Emellett az is kérdésessé teszi a Polo Classic utódlását, hogy a VW jelenleg két modellel, a Skoda Fabia négyajtós változatával és a Párizsban bemutatott új Seat Cordobával is jelen van ebben a piaci szegmensben, a Polo Sedan pedig erős belső konkurencia lehetne ezeknek a modelleknek.